“Går inte att missa”

Anne Frank-huset (Anne Frankhuis)
Boka i förväg
Mer information
27,92 US$*
och över
Jewish Quarter Anne Frank Walking Tour in ...
Rankad som nr 2 av 608 saker att göra i Amsterdam
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Oförglömlig upplevelse på ett välgjort, enkelt museum som får Anne Franks öde att gå rakt in i hjärtat tillsammans med insikten att hon var en av miljontals vanliga människor som du och jag.

Tack Jenny W

Omdömet skrevs 25 februari 2018 från mobil enhet

Fint gjort hotell som fn byggs ut/ renoveras. Enormt mycket folk som går i sakta kö genom flera våningsplan. Man går uppför smala branta trappor. Alla får en liten högtalare som berättar historien.

Förköp är måste.

Tack annab75
Omdömet skrevs 5 februari 2018

Blev ändå lite besviken. Hade velat få en bättre känsla av hur Anne Frank hade det både i huset och i koncentrationslägret.

Tack pantern18
Omdömet skrevs 21 januari 2018

Att förköpa biljetter är ett måste för denna sevärdighet så vida man inte vill stå och köa i timmar för biljett på plats. På hemsidan när vi kollade ett par veckor innan var det slutsålt, men då de släpper lite biljetter peut on peut så gick vi in under kommande dagar och lyckades efter ca en vecka få tag på biljetter i förväg vilket gjorde visiten smidig! Det är större än man tror och många föremål (så som listor med namn från poliserna osv) som var häftigt att se.

Tack Henrik O
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 15 januari 2018

Man blev inte lika berörd av besöket som vi trodde. Våningen är tom och man försökte förstå hur dom haft det, men det nådde inte riktigt helt vägen. Sevärd oavsett

Tack Christer B

Resenärer som tittade på Anne Frank-huset (Anne Frankhuis) tittade också på

Amsterdam, Noord-Holland

Besökt Anne Frank-huset (Anne Frankhuis)? Berätta vad du tyckte!