“Ett måste ”

Boka i förväg
Mer information
23,87 US$*
och över
Snabbinträde: inträdesbiljett till Van ...
Rankad som nr 3 av 650 saker att göra i Amsterdam
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Fin byggnad, bra audioguide, trevlig shop. Dock obs för lite dåliga öppettider, hade förbokat biljetter och hade då bara en timme på oss, lätt att missa den infon.

Tack Jenny W

1923 av 54 891 omdömen

Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Kanske det bästa konstmuseum jag varit på. Allt är genomtänkt och audioguiden lätt att förstå. Jag tror de reglerar insläppet så det inte blir för mycket folk samtidigt. Att det enbart handlar om en konstnär gör att det blir en bra helhet. Modernt, snyggt, intressant och riktigt gripande om denna konstnär som aldrig blev riktigt erkänd under sin levnad.

Tack Dick Ö
Omdömet skrevs 27 mars 2018 från mobil enhet

Det tar flera timmar att se alla våningar och alla rum . Jobbigt lång kö för att ta sig in. Lämna alla saker i garderob istället för att släpa runt på det

Tack David H
Omdömet skrevs 20 mars 2018 från mobil enhet

Självklart med ett museibesök för att titta på Van Gogh och påminnas om hans liv. Såg filmen om hans liv för något år sedan. Alltid intressant att komma hit.

Tack Annloffa
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 1 mars 2018 från mobil enhet

Ett fint och väl organiserat museum med utmärkt audioguide. Det finns även konstverk av andra konstnärer och intressant information om Van Gogh och hans relation till dessa lämnas i audioguiden. Det finns en kortare variant i audioguiden för den som inte har så gott om tid. Det finns även ett trevligt café. Glöm inte att boka biljett på Internet. Man måste ha en biljett med tidsfönster när man kommer till museet.

Tack Gunilla Å

Resenärer som tittade på Van Gogh-museet tittade också på

Amsterdam, Noord-Holland

Besökt Van Gogh-museet? Berätta vad du tyckte!