Spara

Google
Sätt du kan uppleva Rijksmuseum på
från 44,47 US$
från 58,56 US$
från 21,73 US$
från 35,01 US$
Omdömet skrevs 23 juni 2017

En biljett till detta museum kostar runt 17 €. Väl värt ett besök för den konstintresserade.här här finna både Rembrandt och van Gogh att titta på. Detta museum är stort så det finns en hel del annan konst att titta på och alldeles i närheten ligger van Gogh museet.

Tack tege11
Omdömet skrevs 21 juni 2017 från mobil enhet

Stora, luftiga och väldigt tjusiga lokaler. Det verkar alltid vara mycket folk på muséet. Men jag stördes aldrig av något sorl. Ibland kändes det som att man fick tränga sig lite för att kunna titta på konstverken på närmare håll. Jag tyckte mest om utställningen som handlar om konsten som kom till under 1600-talet. Det är en speciell känsla att befinna sig så nära dessa välkända konstverk.
Rummen pågår i all oändlighet, känns det som. Det är lätt att se sig mätt. Men biljetten är giltig ett år så man kan komma tillbaka och se det man inte orkade eller hann med under första besöket.
Sedan pågick det någon privat visning för någon (för mig) okänd person så det var rum som man inte fick komma in i inne på muséet, vilket var lite frustrerande.
Kaféet på muséet missgynnar ensamkommande besökare lite grann. Jag fick sitta på en ganska obekväm stol medan de som kom i par eller större grupper hade bättre stolar och bättre utsikt över den stora entréhallen.

Tack ErikHalvarsson
Omdömet skrevs 16 juni 2017 från mobil enhet

Mycket att titta på och insupa.
Sällan trångt runt de olika utställningarna och föremålen
Ha gott om tid för ett besök här.

Tack Anna S
Omdömet skrevs 8 juni 2017 från mobil enhet

Finns mycket att se. Van Gogh och Rembrant och många andra. Speciellt Italiensk konst mellan 1500-1600

Tack 689vesnas
Omdömet skrevs 7 juni 2017 från mobil enhet

Stor och nyrenoverad byggnad med både modern och klassisk arkitektur. De viktigaste verken kunde man fördjupa sig i genom skrivbordsunderläggsstora informationsplakat på engelska holländska och ibland tyska, som fanns i nära anslutning. Ett bra sätt att få uppleva konstverken utan att gå en guidad tur eller använda audioguide.

Tack caer69