Omdömet skrevs 7 mars 2019 från mobil enhet

Helt underbart!
Vill man ha en riktig vintersemester med klassisk alpcharm MEN samtidigt alla bekvämligheter då ska man bo här!
Hela hotellet andas klassisk alpluft men samtidigt är allt ”modernt”. Ex klädskåpet på rummet är ett gammaldags trä skåp MEN utan gnissel o konstigheter. Likadant med sängen, ser ut att vara gammaldags trä säng men när du lägger dig så är det moderna madrasser o huuur sköna som helst!
Maten som serveras i matsalen är fantastisk! Som att gå på lyxrestaurang varje kväll!
Personalen gör verkligen allt för att du ska trivas!
Perfekt läge i byn Grindelwald.

Now a summary in english;)
Great hotel with great rooms, food and staff!
The rooms are modern but in the traditional swiss style.
Food is amazing amd the staff do everything to make you feel welcome!
It will give you great memories and you will want to come back again and again!

Datum för vistelsen: mars 2019
Tack 209CeciliaF
Omdömet skrevs 28 oktober 2016 från mobil enhet

Jag har bott här flera gånger och är alltid lika nöjd.
Hotel Gletschergarten är ett genuint klassiskt familjehotell med perfekt läge i Grindelwald.
Här har man bevarat det gamla men gjort det "modernt". Rummen är rymliga och utrustade med nyrenoverade härliga badrum. Allt är fräscht och fungerar. Sköna sängar och härligt fluffiga täcken - precis som det ska vara!
Middagen på kvällen är supergod!!! Varierad meny och perfekt tillagat.
Har man väl bott här en gång vill man tillbaka!

Datum för vistelsen: mars 2016
Tack 209CeciliaF
Omdömet skrevs 23 juni 2014

Trevligt chalais typ av hotel. Togs emot av den kvinnliga ägaren (4 generationen) på ett mycket trevligt sätt. Hon pratade dessutom skandinaviska som hon uttryckte det. Visade upp oss i ett stort familjerum för 4. Perfekt bäddat med härliga bolster.
Rent och städat.
Badrum rent men av enklare 70-tals modell. Inga problem dock med det.
Fantastisk utsikt mot bergen.
Vi åt en bra middag på plats som serverades av trevlig ung personal förutom ägarinnan och hennes man. Fick trevliga pratstunder med dem.
Vi sov med öppet fönster och sov som stockar. Bästa natten på mycket länge!
God frukost.

Datum för vistelsen: juni 2014
Tack Alex W
Omdömet skrevs 27 september 2013

Stannade i detta charmiga hotell i tre dagar. Kom dit sent på em och fick ett rum med utsikt över bergen, Smakfullt och trevligt möblerat. Värdparet ansträngde sig verkligen för att vi skulle trivas
med vår vistelse. Gav tips och råd. Ägarna pratade o förstod delvis skandinaviska.
Hotellet serverade även mat som var mycket god och typisk för orten
Detta hotell vill jag gärna återvända till och rekommenderar det varmt!

Rumstips: Rum som vetter emot framsidan vägen bäst utsikt..
Datum för vistelsen: september 2013
Tack B E
Omdömet skrevs 1 september 2013

Hotel Gletschergarten har det mesta man kan önska sig: Ett bra läge i Grindelwald, ett stycke (ca 10 min rask promenad) ifrån byns kommersiella centrum, busshållplats för byns gratisbussar ett femtiotal meter från hotellet, en hotellmiljö med personlig, historisk inredning, präglad av 4 generationer med samma familj som ägare av hotellet, mycket vänligt och personligt bemötande av ägarparet (som f ö talar skandinaviska), perfekt rent och snyggt i bästa schweiziska stil, bra frukost, rena vykortsutsikten mot alptopparna, rimliga priser.

Datum för vistelsen: juli 2013
Tack Wolleraubo