Il Guelfo Bianco(Florens)(Mycket prisvärt!)
Official Site
Rabattmeddelande! 11 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 11 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 187 US$/natt.

• Fri parkering
Hilton Garden Inn Florence Novoli(Florens)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 23 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 23 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 111 US$/natt.

Hotel David(Florens)
  • Fri parkering
Plus Florence(Florens)(Mycket prisvärt!)
Agoda.com
  • Pool
Rabattmeddelande! 11 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 11 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 81 US$/natt.

Official Hotel Site
Rabattmeddelande! 10 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 10 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 188 US$/natt.

Hotel Panama(Florens)(Mycket prisvärt!)
Agoda.com
1 195 US$
Priceline
  • Rumservice
Rabattmeddelande! 10 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 10 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 382 US$/natt.

Grand Hotel Minerva(Florens)
Priceline
Omdömet skrevs 28 juli 2015

Bra läge med många butiker längs vägen till centrum dit man med lätthet kunde gå. Rummen var stora och fräscha med modern utformning, frukosten var helt okej. Vi förbokade parkering i garage innan och det var tur för gatorna hade inte många parkeringsplatser.

Bodde här: maj 2015
Tack Svedman
GIo_64Florence, Responsabile reception på Orcagna Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 16 augusti 2015

Dear Mr Svedman,
thank you for your nice review! The guest?comment are very important for us!
If you want to return to Florence, please contact us and we will be happy to welcome you again!
Kind Regards, Hotel Orcagna Staff

Omdömet skrevs 19 maj 2015

Ett trevligt modernt hotell med läge i ett lugnt område. Promenadavstånd till centrum, ca 20-25 minuter. Nära ner till floden Arno. Mycket trevlig personal med bra service. När vi skulle åka redan kl 4:30 nästa morgon fick vi med oss lite frukost upp på rummet kvällen innan.

• Bodde här: maj 2015, reste som ett par
Tack Ingrid N
GIo_64Florence, Responsabile reception på Orcagna Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 2 juni 2015

Vi tackar dig för den utmärkta domen mot vårt hotell och har haft tjänsten.
Vi väntar igen, vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 29 oktober 2014

Detta var andra gången vi bodde på Orcagna hotell, vi var här för ett år sedan och sedan dess har alla rum blivit renoverade, det är mycket fräscht överallt, det är mycket lungt på nätterna i detta område till skillnad mot i centrala Florens där det aldrig är tyst, gott om butiker och matställen som håller lägre priser än vid turiststråken. Man har tagit bort bemanningen i receptionen nattetid så kommer man efter klockan 10 får man gå över gatan till Hotell Jane för att bli insläppt genom ytterdörren, Orcagna, Jane och Bologna har samma ägare. Flickorna som jobbar i receptionen är väldigt hjälpsamma och gulliga, dom hjälper till med bokning av museum, bussbiljetter m.m. Frukosten har blivit lite bättre sen förra året, numera finns äggröra och bacon samt korv, cappuccinon är fortfarande fantastisk.
Jag tycker att det här hotellet är perfekt att bo på när man är i Florens, det är litet, ligger bra placerat, personalen är hjälpsam och trevlig och det är en fin promenad tll centrum, vi kommer säkerligen att bo här igen.

• Bodde här: oktober 2014, reste som ett par
Tack Plunto
Omdömet skrevs 21 oktober 2013

Jag och min hustru bodde på Orcagna Hotell en vecka i oktober, hotellet är beläget i ett lugnt bostadsområde c:a 20 minuters promenad från tågstationen, jag kan tillägga att det är en mycket trevlig promenad att vandra efter floden Arno men man kan också ta buss 14 som stannar alldeles i närheten av hotellet, man kan köpa biljett på hotellet. Hotellet är mycket rent och trevlig, vi bodde på våning 2 där rummen är av lite äldre standard men absolut inget fel på dem förutom att WiFi inte fungerade så bra där, men man kan låna en PC i lobbyn om man behöver. Personalen som finns på hotellet är verkligen toppen, alla är hjälpsamma och trevliga och det är inget problem med att fråga om det mesta, man får hjälp. 5 stjärnor till personalen. Frukosten som serveras varje morgon består av yoguth, bröd, skinka, flingor m.m. och är fullt tillräckligt fast jag saknade ostskivor som inte fanns. En fantastisk cappuccino serveras av damen i köket.
Kommer gärna tillbaka till Orcagna.

Tips för att välja rum: Rummen mot innergården kan nog vara lite tystare än rummen mot gatan.
  • Bodde här: oktober 2013, reste som ett par
Tack Plunto
Omdömet skrevs 25 juli 2013

Vi bokade hotellet samma dag som vi checkade in och hade inga höga förväntningar på det, men oj så överraskade vi blev! Vi blev trevligt bemötta av en äldre herre som tyvärr inte kunde någon engelska, men han gjorde sitt bästa att hjälpa oss. Vårt rum låg högst upp, de hade hiss, och var nyrenoverat. Jättefräscht rum med badrum och stor balkong! Tyvärr inga balkongmöbler. Belysningen i rummet var spännande, som den som bokar en natt här kan få uppleva! Deras wifi var snabbt och bra och deras frukost en helt ok för att vara i Italien. De hade yoghurt, mackor, pålägg, flingor och kaffe/te. Skulle absolut boka här om vi besöker Florens igen!

• Bodde här: juli 2013, reste som ett par
Tack Maria D