“Fräscha rum”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Orcagna Hotel
Rankad som nummer 41 av 411 hotell i Florens
Omdömet skrevs juli 28 2015

Bra läge med många butiker längs vägen till centrum dit man med lätthet kunde gå. Rummen var stora och fräscha med modern utformning, frukosten var helt okej. Vi förbokade parkering i garage innan och det var tur för gatorna hade inte många parkeringsplatser.

Bodde här: Maj 2015
Tack Svedman
GIo_64Florence, Responsabile reception på Orcagna Hotel, svarade på det här omdömetSvarade augusti 16 2015

Dear Mr Svedman,
thank you for your nice review! The guest?comment are very important for us!
If you want to return to Florence, please contact us and we will be happy to welcome you again!
Kind Regards, Hotel Orcagna Staff

Omdömet skrevs maj 19 2015

Ett trevligt modernt hotell med läge i ett lugnt område. Promenadavstånd till centrum, ca 20-25 minuter. Nära ner till floden Arno. Mycket trevlig personal med bra service. När vi skulle åka redan kl 4:30 nästa morgon fick vi med oss lite frukost upp på rummet kvällen innan.

• Bodde här: Maj 2015, reste som ett par
Tack Ingrid N
GIo_64Florence, Responsabile reception på Orcagna Hotel, svarade på det här omdömetSvarade juni 2 2015

Vi tackar dig för den utmärkta domen mot vårt hotell och har haft tjänsten.
Vi väntar igen, vänliga hälsningar

Omdömet skrevs oktober 29 2014

Detta var andra gången vi bodde på Orcagna hotell, vi var här för ett år sedan och sedan dess har alla rum blivit renoverade, det är mycket fräscht överallt, det är mycket lungt på nätterna i detta område till skillnad mot i centrala Florens där det aldrig är tyst, gott om butiker och matställen som håller lägre priser än vid turiststråken. Man har tagit bort bemanningen i receptionen nattetid så kommer man efter klockan 10 får man gå över gatan till Hotell Jane för att bli insläppt genom ytterdörren, Orcagna, Jane och Bologna har samma ägare. Flickorna som jobbar i receptionen är väldigt hjälpsamma och gulliga, dom hjälper till med bokning av museum, bussbiljetter m.m. Frukosten har blivit lite bättre sen förra året, numera finns äggröra och bacon samt korv, cappuccinon är fortfarande fantastisk.
Jag tycker att det här hotellet är perfekt att bo på när man är i Florens, det är litet, ligger bra placerat, personalen är hjälpsam och trevlig och det är en fin promenad tll centrum, vi kommer säkerligen att bo här igen.

• Bodde här: Oktober 2014, reste som ett par
Tack Plunto
Omdömet skrevs oktober 21 2013

Jag och min hustru bodde på Orcagna Hotell en vecka i oktober, hotellet är beläget i ett lugnt bostadsområde c:a 20 minuters promenad från tågstationen, jag kan tillägga att det är en mycket trevlig promenad att vandra efter floden Arno men man kan också ta buss 14 som stannar alldeles i närheten av hotellet, man kan köpa biljett på hotellet. Hotellet är mycket rent och trevlig, vi bodde på våning 2 där rummen är av lite äldre standard men absolut inget fel på dem förutom att WiFi inte fungerade så bra där, men man kan låna en PC i lobbyn om man behöver. Personalen som finns på hotellet är verkligen toppen, alla är hjälpsamma och trevliga och det är inget problem med att fråga om det mesta, man får hjälp. 5 stjärnor till personalen. Frukosten som serveras varje morgon består av yoguth, bröd, skinka, flingor m.m. och är fullt tillräckligt fast jag saknade ostskivor som inte fanns. En fantastisk cappuccino serveras av damen i köket.
Kommer gärna tillbaka till Orcagna.

Tips för att välja rum: Rummen mot innergården kan nog vara lite tystare än rummen mot gatan.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Oktober 2013, reste som ett par
Tack Plunto
Omdömet skrevs juli 25 2013

Vi bokade hotellet samma dag som vi checkade in och hade inga höga förväntningar på det, men oj så överraskade vi blev! Vi blev trevligt bemötta av en äldre herre som tyvärr inte kunde någon engelska, men han gjorde sitt bästa att hjälpa oss. Vårt rum låg högst upp, de hade hiss, och var nyrenoverat. Jättefräscht rum med badrum och stor balkong! Tyvärr inga balkongmöbler. Belysningen i rummet var spännande, som den som bokar en natt här kan få uppleva! Deras wifi var snabbt och bra och deras frukost en helt ok för att vara i Italien. De hade yoghurt, mackor, pålägg, flingor och kaffe/te. Skulle absolut boka här om vi besöker Florens igen!

• Bodde här: Juli 2013, reste som ett par
Tack Maria D
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Florenshotell
Hotel La Fortezza
Hotel Perseo
Nr 42 av 411 i Florens
1 867 omdömen
Visa priser

Besökt Orcagna Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Orcagna Hotel

Adress: Via Orcagna 57, 50121, Florens, Italien
Region: Italien > Toscana > Province of Florence > Florens
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Rumservice Busstransfertjänst Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 22 av De mest prisvärda hotellen i Florens
Nr 66 av Affärshotell i Florens
Nr 69 av Romantiska hotell i Florens
Prisklass: 522 kr - 1 672 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:2-stjärnigt — Orcagna Hotel 2*
Antal rum: 18
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Orcagna Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Orcagna Hotel Florence

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?