“Vackert och lätt - samma väg ner som upp”
Omdöme om Campanile di Giotto

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs 2 november 2017 från mobil enhet

Vi klättrar i alla kyrktorn, kampaniler och höghus som vi kommer över. Vi hade missat att boka Florensdomens kupol på förhand och tig grannen Kampanilen istället och fick då se Kupolen på nära håll. 414 trappsteg. Kanska branta steg men lätt att vila på avsatser.

Tack Annica S

Omdömet skrevs 21 september 2017 från mobil enhet

Många trappsteg upp till toppen men en fantastisk utsikt väl värt ansträngningen. Men gör ju även av med lite kalorier så man harplats för kaffe och glass när man kommer ner.

Tack lahna999
Omdömet skrevs 1 augusti 2017

En fantasisk byggnad som måste ses man blir så imponerad av deras utsmyckning.Väl värt ett besök när man turistar Florens.

Tack Solveig S
Omdömet skrevs 24 oktober 2016

Det är väl värt besväret att traska alla trappor upp. Utsikten är storslagen. Vi gick dit sen eftermiddag och då var det ingen kö.

Tack annica202
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 21 oktober 2016

över staden. Men var där tidigt på morgonen om du vill vara där innan den kinesiska anstormningen. Ha gärna en liten LED-lampa med om du som jag ser lite dåligt när det är mörkt i trapphuset

Tack Fj_Bergstedt

Resenärer som tittade på Campanile di Giotto tittade också på

Florens, Province of Florence

Besökt Campanile di Giotto? Berätta vad du tyckte!