“Vackert säreget och många trappsteg”
Omdöme om Campanile di Giotto

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs 24 oktober 2016

Det är väl värt besväret att traska alla trappor upp. Utsikten är storslagen. Vi gick dit sen eftermiddag och då var det ingen kö.

Tack annica202

Omdömet skrevs 21 oktober 2016

över staden. Men var där tidigt på morgonen om du vill vara där innan den kinesiska anstormningen. Ha gärna en liten LED-lampa med om du som jag ser lite dåligt när det är mörkt i trapphuset

Tack Fj_Bergstedt
Omdömet skrevs 14 juli 2016 från mobil enhet

Väldigt vacker utsikt som nås av att gå många trappor upp. Många turister som hjälps åt att släppa förbi varandra i de trånga uppgångarna, ständigt ekande "Thank You!". Det är flera våningar och vid varje våning kan man vila innan man fortsätter mot toppen. Varje våning har också en fantastisk utsikt. Trevlig personal.

Tråkigt om man är rollstolsbunden.

Tack Magnus S
Omdömet skrevs 22 april 2016

Vi var där när det öppnade så det var ingen kö , väldigt mycket trappor att gå upp för plus att det var väldigt smalt vid några ställen . Mycket vacker utsikt från klocktornet . Allt besvär var värt för utsikten .

Tack Anneli L
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 31 augusti 2015 från mobil enhet

"Campanile" Giottos 85 meter höga klocktorn från 1300-talet i underbar florentinsk gotisk arkitektur. Utsmyckad med marmor från Toscana i grönt, rosa och vitt med reliefdekor i terrakotta. Om man orkar de över 400 trappstegen upp i tornet lär utsikten vara hänförande - vilket jag inte gjorde . Jag var nöjd med det jag såg och upplevde ändå.

1  Tack Brigitta48

Resenärer som tittade på Campanile di Giotto tittade också på

Florens, Province of Florence

Besökt Campanile di Giotto? Berätta vad du tyckte!