“Vackert och utmanande”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs 14 juli 2016 från mobil enhet

Väldigt vacker utsikt som nås av att gå många trappor upp. Många turister som hjälps åt att släppa förbi varandra i de trånga uppgångarna, ständigt ekande "Thank You!". Det är flera våningar och vid varje våning kan man vila innan man fortsätter mot toppen. Varje våning har också en fantastisk utsikt. Trevlig personal.

Tråkigt om man är rollstolsbunden.

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack Magnus S

Omdömet skrevs 22 april 2016

Vi var där när det öppnade så det var ingen kö , väldigt mycket trappor att gå upp för plus att det var väldigt smalt vid några ställen . Mycket vacker utsikt från klocktornet . Allt besvär var värt för utsikten .

Datum för upplevelsen: april 2016
Tack AnneliL_11
Omdömet skrevs 31 augusti 2015 från mobil enhet

"Campanile" Giottos 85 meter höga klocktorn från 1300-talet i underbar florentinsk gotisk arkitektur. Utsmyckad med marmor från Toscana i grönt, rosa och vitt med reliefdekor i terrakotta. Om man orkar de över 400 trappstegen upp i tornet lär utsikten vara hänförande - vilket jag inte gjorde . Jag var nöjd med det jag såg och upplevde ändå.

Datum för upplevelsen: september 2014
1  Tack Brigitta48
Omdömet skrevs 30 augusti 2015 från mobil enhet

Den är mycket vacker utifrån och på insidan så är trapporna trånga och jobbiga. Men när man väl når topp så är det värt det, utsikten därifrån slår allt.

Datum för upplevelsen: augusti 2015
Tack Roger S
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 14 augusti 2015 från mobil enhet

414 trappsteg uppför en trång liten trappa. Mycket kämpigt men absolut värt mödan då man får en vacker utsikt över staden. Antingen kunde man köpa biljett i förtur på någon turistinfo, men vi köpte direkt i kassan när man kom in genom dörrarna till tornet (10 euro). Vi kom upp till toppen prick klockan 3 och fick förstaparkett när klockorna började ringa.

Datum för upplevelsen: augusti 2015
Tack EmmaA2068

Resenärer som tittade på Campanile di Giotto tittade också på

Florens, Province of Florence
Florens, Province of Florence

Besökt Campanile di Giotto? Berätta vad du tyckte!