“Mycket värt att gått upp för alla trapporna”
Omdöme om Campanile di Giotto

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs april 22 2016

Vi var där när det öppnade så det var ingen kö , väldigt mycket trappor att gå upp för plus att det var väldigt smalt vid några ställen . Mycket vacker utsikt från klocktornet . Allt besvär var värt för utsikten .

Tack Anneli L

Omdömet skrevs augusti 31 2015 från mobil enhet

"Campanile" Giottos 85 meter höga klocktorn från 1300-talet i underbar florentinsk gotisk arkitektur. Utsmyckad med marmor från Toscana i grönt, rosa och vitt med reliefdekor i terrakotta. Om man orkar de över 400 trappstegen upp i tornet lär utsikten vara hänförande - vilket jag inte gjorde . Jag var nöjd med det jag såg och upplevde ändå.

1  Tack Brigitta48
Omdömet skrevs augusti 30 2015 från mobil enhet

Den är mycket vacker utifrån och på insidan så är trapporna trånga och jobbiga. Men när man väl når topp så är det värt det, utsikten därifrån slår allt.

Tack Roger S
Omdömet skrevs augusti 14 2015 från mobil enhet

414 trappsteg uppför en trång liten trappa. Mycket kämpigt men absolut värt mödan då man får en vacker utsikt över staden. Antingen kunde man köpa biljett i förtur på någon turistinfo, men vi köpte direkt i kassan när man kom in genom dörrarna till tornet (10 euro). Vi kom upp till toppen prick klockan 3 och fick förstaparkett när klockorna började ringa.

Tack Emma A
Omdömet skrevs juli 29 2015

Fantastiskt byggnad såväl uppe i från toppen som från markplanet. Storslagen och ståtlig. Om man har kraft att ta sig upp för alla trappsteg så får man också belöningen i förm av en fantastisk utsikt.

Tack Iceman_se

Resenärer som tittade på Campanile di Giotto tittade också på

Florens, Province of Florence
Florens, Province of Florence

Besökt Campanile di Giotto? Berätta vad du tyckte!