“Makalös utsikt”

Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs 20 februari 2018

Ta buss 12 eller 13 från Santa Maria Novella stationen för att komma upp till Piazzale Michelangelo. Glöm inte stämpla bussbiljetten ombord.

Tack christine440318

Omdömet skrevs 17 september 2017 från mobil enhet

Åkte turistbuss upp och utsikten var väl värd resan. Roligt att se sig runt utanför centrum. Panoramavy över hela Florens.

Tack Jesle12
Omdömet skrevs 4 september 2017

Härifrån kunde vi se hela stan och njuta av en god glass. Ta gärna en promenad över till Giardino del Rose som ligger intill för att få lite mer egen yta.

Tack Harrbaecken
Omdömet skrevs 29 augusti 2017 från mobil enhet

Utsikten som du möts av är magisk. De har även en kiosk som serverar dryck och tilltugg samt oftast en trubadur som uppträder. Min absoluta favoritplats i Florens

Tack Johan M
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 13 augusti 2017 från mobil enhet

Helt klart stadens bästa utsiktspunkt. Buss 12 från stationen tar dig hela vägen dit. Du kan också gå till fots även om det kan bli lite kämpigt mot slutet. Du ser hela Florens från här. Rekommenderas att du tar med en kamera. Då kan du få egna perfekta vykortsbilder.

Tack Marcus H

Resenärer som tittade på Piazzale Michelangelo tittade också på

Florens, Province of Florence

Besökt Piazzale Michelangelo? Berätta vad du tyckte!