“Magnifico”

Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs 29 augusti 2017 från mobil enhet

Utsikten som du möts av är magisk. De har även en kiosk som serverar dryck och tilltugg samt oftast en trubadur som uppträder. Min absoluta favoritplats i Florens

Tack Johan M

Omdömet skrevs 13 augusti 2017 från mobil enhet

Helt klart stadens bästa utsiktspunkt. Buss 12 från stationen tar dig hela vägen dit. Du kan också gå till fots även om det kan bli lite kämpigt mot slutet. Du ser hela Florens från här. Rekommenderas att du tar med en kamera. Då kan du få egna perfekta vykortsbilder.

Tack Marcus H
Omdömet skrevs 2 augusti 2017

Om du vill ha en fin översiktsvy över staden är det här rätt plats att besöka. Ladda kameran, ibland är det mycket turister och det förtar känslan lite, så försök hitta en tid tidigt eller sent på dagen så är det lagom med folk.

Tack Liv T
Omdömet skrevs 28 juli 2017

Jag promenerade hela vägen från centrum och det var det värt även om det är brant mot slutet, sista delen upp till Piazzale. Härifrån ser du Florence och längre än så om vädret tillåter. Även ett besök på kvällen eller i solnedgången är denna plats värd ett besök. Tips det finns en busslinje som cirkulerar på denna sida floden och mellan attraktionerna om du inte vill eller kan gå.

Tack AndersPH
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 23 juli 2017

Vi nådde piazzan på återvägen från kyrkan San Miniato al Monte och man kan förtå varför alla Utfärdsbussar gör ett stopp här. En stor öppen plats med en kopia av David i dess mitt, gott om marknadsstånd och annan verksamhet (sportsliga när vi var där) OCH en fantastisk utsikt över stan med floden och alla kända byggnader. Piazzan är lätt att nå även via promenad (som vi gjorde) men är annars inte särskilt känd.

Tack Karl-Bertil H

Resenärer som tittade på Piazzale Michelangelo tittade också på

Florens, Province of Florence

Besökt Piazzale Michelangelo? Berätta vad du tyckte!