Spara

från 98,35 US$
från 63,64 US$
1924 av 29 816 omdömen
Omdömet skrevs 2 augusti 2017

Om du vill ha en fin översiktsvy över staden är det här rätt plats att besöka. Ladda kameran, ibland är det mycket turister och det förtar känslan lite, så försök hitta en tid tidigt eller sent på dagen så är det lagom med folk.

Tack Liv T
Omdömet skrevs 28 juli 2017

Jag promenerade hela vägen från centrum och det var det värt även om det är brant mot slutet, sista delen upp till Piazzale. Härifrån ser du Florence och längre än så om vädret tillåter. Även ett besök på kvällen eller i solnedgången är denna plats värd ett besök. Tips det finns en busslinje som cirkulerar på denna sida floden och mellan attraktionerna om du inte vill eller kan gå.

Tack AndersPH
Omdömet skrevs 23 juli 2017

Vi nådde piazzan på återvägen från kyrkan San Miniato al Monte och man kan förtå varför alla Utfärdsbussar gör ett stopp här. En stor öppen plats med en kopia av David i dess mitt, gott om marknadsstånd och annan verksamhet (sportsliga när vi var där) OCH en fantastisk utsikt över stan med floden och alla kända byggnader. Piazzan är lätt att nå även via promenad (som vi gjorde) men är annars inte särskilt känd.

Tack karlbertilh
Omdömet skrevs 4 juni 2017

Vi var där en lördag förmiddag i slutet av maj. Då var det inte så mycket folk. Bästa stället att fotografera Florens från. Fantastisk utsikt.

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack 945ingridn
Omdömet skrevs 23 maj 2017

Inget speciellt annt än en fin utsikt. Annars en typisk turistfälla med souvenirförsäljare som överallt annars i Florens

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack Vagnmakaren