4 personer tittar på det här hotellet
Boka nu, betala på plats
FindHotel
eDreams328 US$
travelup.com342 US$
Omdömet skrevs 7 oktober 2017

Dörrarna öppnas in till hotellet, en portier tar hand om våra väskor sekunden efter att vi klivit in i byggnaden. En vänlig receptionist checkar smidigt in oss, visar oss sedan upp till hotell rummet och berättar lite kort om hotellet. När dörren sedan öppnas för oss så ser vi (förutom det fantastiskt vackra rummet) våran utsikt. Det är som vi klivit rakt in i en romantiskt hollywood film och vi har nu våran helt egna scen i den. Vi ser ut över staden, kyrkorna, alla vackra byggnader och de levande bergen och vi har våran helt egna terrass att njuta av allt detta på. Jag kan ärligt inte tänka mig en bättre upplevelse att starta sin resa i Florens på.

Förutom den utsikten från rummet så har hotellet Florens bästa tak terrass men pool, bar, kvällsbuffé och livémusik. Finns inget annat i ställe där man kan njuta av Florens atmosfär som där uppe. Till vänster kan man blicka Piazza Michelangelo uppe på kullen där turister på flockas för att se solnedgången. Floden Arno rinner precis nedanför där Ponte Vecchio lyses upp. Till höger står Domen i sin fulla elegans och den tillför en sån makt och passion hela kvällen igenom. Det här är helt klart ett av mina favoritställen på jorden.

I år var andra året i rad som jag och min flickvän bodde på hotellet och vi är denna gången precis som förra helt tagna av vår hotellupplevelse. Från att dörrarna öppnas in till hotellet så möts vi av vänliga människor som är där för att göra ALLT för att vår vistelse hos dem ska bli så bra som möjligt. Aldrig har jag träffat så trevlig personal som genuint verkar älska sina jobb, vilket avspeglas i deras professionalitet och service (och då jobbar jag själv inom branschen). Väldigt imponerande!

Datum för vistelsen: september 2017
Tack Filip P
Giancarlo_Carniani, Direttore på Plaza Hotel Lucchesi, svarade på det här omdömetSvarade 13 oktober 2017

Dear Guest,

What a wonderful review!

I could not read better words for me and all my Staff!!!

I am so proud while reading the description of your second experience at Plaza Lucchesi, it really seems a trailer of a romantic movie as you told with the cooperation of our wonderful city that you enjoyed from the Rooftop and my helpfull and friendly Staff!!!

Thank you for leaving your feedback to our readers of Tripadvisor!

Hope to see you for your third time in Florence!!!

Kind Regards

Omdömet skrevs 26 februari 2017

Mkt tillmötesgående personal. Rummet var fräscht med AC, isolerglas i fönstren, liten kyl, badrockar, tofflor mm Vid floden Arno.
Mkt bra frukost, trevlig bar. Matsalen inte öppen förrän i mars. Gott om trevliga restauranger i närheten. Trevlig bar. Mkt nära till Uffizierna, Domen, Ponte Veccio mm

Datum för vistelsen: februari 2017
Tack Kate16465
Giancarlo_Carniani, Direttore på Plaza Hotel Lucchesi, svarade på det här omdömetSvarade 1 mars 2017

Dear Guest,

thank you for leaving your kind review on Tripadvisor.

It is a pleasure to know that you appreciated all the aspects of your stay with us: your comfortable room facing the river Arno, the atmosphere at our Bar Hall and the strategic location to taste all the good local restaurants of the city center.

In March our Restaurant will be re-opened with a new style together with some wonderful dishes prepared by our exceptional new Chef!!!

Hope to see you soon!

Best Regards

Omdömet skrevs 4 oktober 2015

Jätte fint hotell med takpool som slår många utsikter, bra service och promenad avstånd till stan. VI bodde här en vecka och vi var jätte nöjda. Fanns mycket runtomkring, nära till Ponte Vecchio. Vi kommer nog komma tillbaka!

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack rcee89
Omdömet skrevs 11 augusti 2015 från mobil enhet

Allting har varit perfekt på hotellet! Rummen är super fräscha och fina, lyxiga. Servicen är utmärkt, de hjälper alltid till och är trevliga. Poolen på taket har fantastisk utsikt och perfekt att hänga i när det är för varmt för att gå på sightseeing. Frukosten är helt underbar. Det finns allt du kan tänka dig. Massor av olika bröd sorter, ost sorter, kött sorter, sötsaker, frukt, te, kaffe osv. Hotellet förtjänar 5 stjärnor!! Helt klart värt pengarna! (Ligger mitt i centrum också!)

Datum för vistelsen: augusti 2015
1  Tack magskaminska
Giancarlo_Carniani, Direttore på Plaza Hotel Lucchesi, svarade på det här omdömetSvarade 15 augusti 2015

Dear Guest of Tripadvisor,

we are happy to have satisfied your expectations and that everything was perfect here with us!

Thank you for having described the various products we offer at breakfast time and atmosphere that you breathe on our Empireo rooftop.

Hope to see you soon!

Kind regards

Omdömet skrevs 27 augusti 2014 från mobil enhet

Bra hotell som är nyrenoverat och fräscht perfekt läge, fin standard och troligen den bästa utsikten i hela florens från taket, man ser allt som behöver ses och du har en pool du kan ligga och mysa i även om den bara är typ 1 meter djup. Personalen var professionella och duktiga och bra på engelska. Priser på drinkar va lite väl mycket och frukosten kunde varit lite bättre men över lag är vi jättenöjda med hotellet i helhet.

Datum för vistelsen: augusti 2014
Tack Haojin G