Omdömet skrevs 1 augusti 2016

När jag kom till hotellet blev jag positivt överraskad för att jag trodde inte att hotellet skulle vara så fint och fräscht. Det var gammaldags men samtidigt rent och städat. Servicen var väldigt bra, speciellt den snygga killen i receptionen, och vi blev väl bemötta. Rummet var väldigt bra, bekväma sängar och kuddar, och AC:n var väldigt bra, så bra att jag frös ibland till och med. Hotellet var nära till det mesta. Enkelt att hitta tillbaka till det. Det bästa med hotellet var kuddarna, balkongen på rummet och sen killen i receptionen såklart. Det dåliga med det var de som bor på andra sidan gatan som kollade in i mitt rum hela tiden så efter en stund så fick jag nog och hade stängda dörrar hela tiden. Och sen så var det frukosten, inte den bästa för den som är känslig för laktos.

• Bodde här: juli 2016, reste med familjen
Tack JhLinnea
Omdömet skrevs 29 mars 2016 från mobil enhet

Ett hotell som inryms i byggnader från 1500-talet vilket känns och syns - halv trappor, antika möbler i korridorerna, mysiga rum.
På plus sidan måste man nämna även personalen som är hjälpsam, proffsig och välkomnande. Det var inga problem för oss att byta rum när det visade dig vara för bullrigt fast vi uttryckligen önskat oss ett tyst rum. Personalen flyttade vårt bagage till ett annat rum medan vi var på stan, otroligt hjälpsamt!
Frukosten är helt ok om man inte önskat sig varm mat såsom äggröra eller stekta korvar, det finns inget kök på hotellet.
Terrassen i anslutningen till matsalen är helt underbar likaså möjligheten att ta sig en kopp kaffe eller te från automaten närhelst man vill för det rimliga priset av 50 eurocent;)

Hotellets läge är perfekt - nära till allt!
Om man ska leta minus sidor då är en uppfräschning av interioren kanske vore något. Det luktade stekt bacon (!!!)i vårt badrum lite då och då vilket var mysko förstås. Rummen mot gatan tar lätt in lukter från restaurangen mitt emot om man har öppet fönster på eftermiddagar.
Men som helhet är hotellet mycket bra!

Bodde här: mars 2016, reste som ett par
Tack Vera F
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 5 december 2015 från mobil enhet

Fem minuters lätt promenad från tågstationen, mycket nära Duomo (du kan se det från hotellets entré). Jag kände mig mycket trygg på natten då jag komm tillbaka till hotellet. Rummet var litet men både det och badrummet var mycket rent. Hotellet var en gång en del av en Palazzo så, trots att det är inte ett modernt hotell, det är en del av dess charm. Frukosten var tillräcklig. Jag skulle övernatta där igen. Valuta för pengarna!

Tack GDFortune
MACFIRENZE, Direttore på Paris Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 7 december 2015

Dear Guests,

thank you very much for your kind review: we hope to have the pleasure of welcoming you again in the future in our hotel.
Wishing you a Merry Christmas and a happy New Year our warm regards

Omdömet skrevs 13 november 2015 från mobil enhet

Bästa läget centralt i stan. Nära till alla sevärdheter, shopping och restauranger. Trevliga rum, speciellt de lite större med ca 4 meters takhöjd. Bra och riklig frukost. Sist men inte minst mycket trevlig personal på hela hotellet.

Bodde här: oktober 2015, reste med familjen
Tack Katarina L
Omdömet skrevs 29 juli 2015

Ett gammalt slitet hotell behöver uppgradera sig. Varför bor man här är på grund av läget i Florens. Stora variationer på rummen de flesta är små sist vi bodde här kunde man knappt gå runt sängen i ett dubbel rum. Mycket duvor på uteterassen där man åt frukost.

Tips för att välja rum: Ta ej standard rum.
  • Bodde här: juli 2015, reste som ett par
Tack Assonans