“Davidstatyn var häftig”

Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 23 juni 2018 från mobil enhet

Det bästa var David statyn, men i övrigt många imponerande stora tavlor och mycket från Michelangelo. Kostade 8 euro att gå in, vilket vi tyckte var okej. Vi kom vid kl 10 och stod i kö 40 min, så vi tyckte det gick rätt smidigt. Mycket dyrare om man tar guide och att hoppa före i kön. Däremot kanske det hade varit lite kul med en guide, för man orkar inte riktigt läsa vad som står på alla skyltar och dessutom är faktan inte så spännande. För att verkligen fånga intresset skulle en guide säkert kunnat berätta en spännande anekdot som gjort faktan lättare att minnas. Om du inte köpt guide + inträde i förväg står det ett gäng guider utanför museet som vill sälja turer som säkert är bra.

Tack Karin A

Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Gick endast hit för att se Michelangelos David. Fantastisk! Tog en guidad tur för att komma från kön, men skulle hellre rekommendera att boka biljetter hemma och gå runt själv!

Tack HelenRyhl
Omdömet skrevs 4 september 2017

Hit gick vi framförallt för att se Davidsstatyn, och vi blev inte besvikna. En storslagen upplevelse.

Tack Harrbaecken
Omdömet skrevs 13 juli 2017 från mobil enhet

Trevlig vistelse på museet med höjdpunkten som var Michelangelos David. Wow! Vilken otrolig skulptur! Mycket ikoner, som iofs är mycket vackra och beundransvärda, men kan bli lite enahanda. I det stora hela värt ett besök.
Ett tips är att boka biljett i förväg! Kan vara väldigt lång kö/ väntetid annars.

Tack Joulis67
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 15 maj 2017 från mobil enhet

Inte så intressant som jag hade förväntat mig men Davidstatyn är imponerande!
Mycket "skola" och mindre utställning.
Boka biljett i förväg. Eller skaffa Firenze Card men kom under alls omständigheter tidigt eller efter kl. 14.

Tack frila

Resenärer som tittade på Galleria dell'Accademia tittade också på

Florens, Province of Florence
Florens, Province of Florence

Besökt Galleria dell'Accademia? Berätta vad du tyckte!