“David måste ses”

Boka i förväg
Mer information
20,94 US$*
och över
Höftlinjen Florence Accademia Gallery och ...
Rankad som nr 6 av 672 saker att göra i Florens
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 15 maj 2017 från mobil enhet

Inte så intressant som jag hade förväntat mig men Davidstatyn är imponerande!
Mycket "skola" och mindre utställning.
Boka biljett i förväg. Eller skaffa Firenze Card men kom under alls omständigheter tidigt eller efter kl. 14.

Tack frila

Omdömet skrevs 28 mars 2017

Detta är verkligen inget måste om du inte absolut vill se Davidsstatyn. Det är den ända anledningen att komma hit. Men frågan är om det är värt pengarna och trängseln? Nej detta hade jag skippat om jag vetat hur besviken jag skulle bli.

Tack Frkvintage
Omdömet skrevs 11 januari 2017 från mobil enhet

Ett spännande museum med David, så klart
Väl värt promenaden dit - flera saker att titta på under vägen dit.
Tänk på att det kan vara stängt på måndagar.

Tack Carina N
Omdömet skrevs 22 september 2016

Hit kom vi på kvällen kl 20.00 vilket var toppen då alla turister lämnat. Museet har öppet till kl 22.00 vissa dagar så du behöver inte trängas.Vi tittade på David statyn som eg är det enda vört att se på detta ställe. Rekommenderar Uffizierna istället om du bara har tid med 1museum.

Tack Maritha H
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 9 september 2016 från mobil enhet

David statyn inne på Galleria dell'Accademia av Michelangelo är magisk.
Vi köpte ett Firenze card och gick före alla köer väl värt pengarna.

Tack Torbjorn L

Resenärer som tittade på Galleria dell'Accademia tittade också på

Florens, Province of Florence
Florens, Province of Florence

Besökt Galleria dell'Accademia? Berätta vad du tyckte!