Öppet i dag: Stängt
Spara
Boka i förväg

översatt av Google
Sätt du kan uppleva Galleria dell'Accademia på
från 20,70 US$
från 25,30 US$
från 51,80 US$
från 43,70 US$
Omdömet skrevs 28 mars 2017

Detta är verkligen inget måste om du inte absolut vill se Davidsstatyn. Det är den ända anledningen att komma hit. Men frågan är om det är värt pengarna och trängseln? Nej detta hade jag skippat om jag vetat hur besviken jag skulle bli.

Datum för upplevelsen: mars 2017
Tack Frkvintage
Omdömet skrevs 11 januari 2017 från mobil enhet

Ett spännande museum med David, så klart
Väl värt promenaden dit - flera saker att titta på under vägen dit.
Tänk på att det kan vara stängt på måndagar.

Datum för upplevelsen: januari 2017
Tack Carina N
Omdömet skrevs 22 september 2016

Hit kom vi på kvällen kl 20.00 vilket var toppen då alla turister lämnat. Museet har öppet till kl 22.00 vissa dagar så du behöver inte trängas.Vi tittade på David statyn som eg är det enda vört att se på detta ställe. Rekommenderar Uffizierna istället om du bara har tid med 1museum.

Datum för upplevelsen: september 2016
Tack Maritha H
Omdömet skrevs 9 september 2016 från mobil enhet

David statyn inne på Galleria dell'Accademia av Michelangelo är magisk.
Vi köpte ett Firenze card och gick före alla köer väl värt pengarna.

Datum för upplevelsen: september 2016
Tack torbjornl2014
Omdömet skrevs 3 september 2016

Vi gick upp 05.45 då vi bodde ca. en timme utanför Florens.
Var vid museet 7.30 och då var vi inte först på plats för att köpa biljetter vid öppningen 8.15.
Men väl värt besöket, jag är inte mycket för statyer men att se David-statyn och tänka sig att den är uthuggen är mäktig känsla.

Man är klar på ca. 20minuter då resten av muséet är mindre intressant.

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack Sinisa S