“Museum”

Boka i förväg
Mer information
20,86 US$*
och över
Höftlinjen Florence Accademia Gallery och ...
Rankad som nr 6 av 672 saker att göra i Florens
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 11 januari 2017 från mobil enhet

Ett spännande museum med David, så klart
Väl värt promenaden dit - flera saker att titta på under vägen dit.
Tänk på att det kan vara stängt på måndagar.

Tack Carina N

Omdömet skrevs 22 september 2016

Hit kom vi på kvällen kl 20.00 vilket var toppen då alla turister lämnat. Museet har öppet till kl 22.00 vissa dagar så du behöver inte trängas.Vi tittade på David statyn som eg är det enda vört att se på detta ställe. Rekommenderar Uffizierna istället om du bara har tid med 1museum.

Tack Maritha H
Omdömet skrevs 9 september 2016 från mobil enhet

David statyn inne på Galleria dell'Accademia av Michelangelo är magisk.
Vi köpte ett Firenze card och gick före alla köer väl värt pengarna.

Tack Torbjorn L
Omdömet skrevs 3 september 2016

Vi gick upp 05.45 då vi bodde ca. en timme utanför Florens.
Var vid museet 7.30 och då var vi inte först på plats för att köpa biljetter vid öppningen 8.15.
Men väl värt besöket, jag är inte mycket för statyer men att se David-statyn och tänka sig att den är uthuggen är mäktig känsla.

Man är klar på ca. 20minuter då resten av muséet är mindre intressant.

Tack Sinisa S
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 26 juli 2016 från mobil enhet

En jättefin upplevelse med David i kolossalformat. Mycket intressant avdelning om hur man skapade dessa statyer. Missa inte!

Tack Michael B

Resenärer som tittade på Galleria dell'Accademia tittade också på

Florens, Province of Florence
Florens, Province of Florence

Besökt Galleria dell'Accademia? Berätta vad du tyckte!