“Värt en tidig morgon”

Boka i förväg
Mer information
20,94 US$*
och över
Höftlinjen Florence Accademia Gallery och ...
Rankad som nr 6 av 672 saker att göra i Florens
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 3 september 2016

Vi gick upp 05.45 då vi bodde ca. en timme utanför Florens.
Var vid museet 7.30 och då var vi inte först på plats för att köpa biljetter vid öppningen 8.15.
Men väl värt besöket, jag är inte mycket för statyer men att se David-statyn och tänka sig att den är uthuggen är mäktig känsla.

Man är klar på ca. 20minuter då resten av muséet är mindre intressant.

Tack Sinisa S

Omdömet skrevs 26 juli 2016 från mobil enhet

En jättefin upplevelse med David i kolossalformat. Mycket intressant avdelning om hur man skapade dessa statyer. Missa inte!

Tack Michael B
Omdömet skrevs 2 juli 2016 från mobil enhet

Väntade ca två timmar för att komma in. Men inne var inte så mycket föratt bli imponerad. Gå dit gärna tidigt på morgon eller köp biljetter innan. Då slipper du långa köer i värmen.

1  Tack ResaA15
Omdömet skrevs 11 april 2016 från mobil enhet

Mycket mindre än vi trodde. David är värd besöket, och så finns några av Michelangelos ofärdiga verk värda att se. Flera av de berömda tavlorna var utlånade vid vårt besök tyvärr. Viktigt att förköpa biljett ganska långt innan besöket, annars spenderad hels dagen i en jättelpng kl som sträcker sig flera hundra meter.

Tack Anna W
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 29 mars 2016 från mobil enhet

Rekommenderar att boka biljetter i förväg. Man får fortfarande stå i kö, dock inte alls lika länge. David var mycket imponerande dock var det inte så mycket annat som var sevärt. Museumet var inte så stort vilket passade oss utmärkt få det varit en lång dag.

Tack NiklasFriberg

Resenärer som tittade på Galleria dell'Accademia tittade också på

Florens, Province of Florence
Florens, Province of Florence

Besökt Galleria dell'Accademia? Berätta vad du tyckte!