“Klart värt ett besök! ”

L'Osteria di Giovanni
Boka med
L'Osteria di Giovanni har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 123 av 3 063 Restauranger i Florens
Kök: Italienskt
Bra för: Särskilda tillfällen, Större grupper, Affärsmöten, Lokal mat, Romantiska möten
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Lunch, Frukost, Middag, Bokningar
Område: Duomo
Omdömet skrevs 23 augusti 2018 från mobil enhet

Mysig restaurang med många mindre rum, känns lite som att sitta i någons vardagsrum, otroligt hemtrevligt.
Charmig och professionell personal, väldigt välkomnande. Vi bokade inte bord innan utan chansade och gick dit. Trots att det var mycket folk så fick vi ett bord omgående.
Vi var tre stycken varav två av oss tog pasta och den var väldigt god MEN går ni hit så ta köttet. Vi som tog pasta var jättenöjda men köttet var helt otroligt gott.
Till efterrätt valde vi att dela på en tiramisu då vi var proppmätta efter huvudrätten. Istället för att låta oss dela på en tiramisu så fick vi in en varsin mindre. Väldigt proffsigt.
När vi skulle gå blev vi även bjuden på deras hemgjorda sorbe, limoncello och biscotti. Allting var otroligt gott och jag kan verkligen rekommendera denna restaurang.
Helt okej prisnivå på maten också, vi betalade 87 euro för förrätt, tre huvudrätter, ett glas vin, två soft drinks och efterrätt att dela på.
Som sagt, helt klart värt ett besök!

Datum för besöket: augusti 2018
Tack emeliebirgrsson

Omdömet skrevs 16 januari 2018

Vi chansade när vi klev innanför dörren och fick ett bord för 8 personer utan att ha bokat. Fantastik god mat, men framförallt den varma atmosfären och goda servicen gjorde vår kväll till en aloldelles extra upplevelse. Rekommendera den varmt!

Datum för besöket: januari 2018
Tack Marha I
CaterinaLatini, Owner på L'Osteria di Giovanni, svarade på det här omdömetSvarade 26 januari 2018

Då fungerade chans bra för oss båda! Kom tillbaka igen en dag, men inte av en slump. :-)

Omdömet skrevs 9 januari 2017 från mobil enhet

Här serveras god mat men det är framför allt miljön, stämningen, värmen och omtanken som gör det speciellt. Som att äta middag hemma i en italiensk familjs vardagsrum.

Datum för besöket: januari 2017
1  Tack 642pial
CaterinaLatini, Proprietario på L'Osteria di Giovanni, svarade på det här omdömetSvarade 17 januari 2017

Tack för din recension. Vi väntar på vackra Firenze!

Omdömet skrevs 22 juli 2016 från mobil enhet

Detta verkar vara en populär restaurang så jag tror vi hade tur när vi fick ett bord för fyra utan att ha bokat. Vi var där tidigt.

Maten var riktigt bra! Vi valde mestadels kvällens specialrätter. Höjdpunkten var en förrätt - en svampsallad med mycket tryffel och parmesan. Chark- och osttallriken var också riktigt fin och till och med normalt "matskeptiska" barn åt med glupande aptit. Bra pasta, fint vin, trevlig personal och god, livlig stämning i matsalen. Precis som man vill att det ska vara på en italiensk restaurang.

Det är prisvärt - runt 120 Euro för en familj på 2 vuxna och 2 barn om man tar förrätt och liten huvudrätt och lite vin.

Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: juli 2016
Tack Thomas K
CaterinaLatini, Owner på L'Osteria di Giovanni, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2016

Det är underbart att se barnen avsluta allt på tallriken när maten är lite " främmande" till dem ! Vi är glad att du gillade den . Tack.

Omdömet skrevs 18 juni 2015 från mobil enhet

Vi åt här vår första kväll i Florens pga bra betyg på Tripadvisor och även rekommenderat från en annan hemsida. Servicen är genomgående hjärtlig och trevlig, de har fina små gester som att bjuda på prosecco före maten och biscotti med vin santo efteråt. Maten var överlag väldigt god! Vi åt caprese med burrata samt carpaccio på havsabborre till förrätt. Gott! Det enda tråkiga var de svartfärgade oliverna till capresen, det är riktigt dåliga, tråkiga (billiga) oliver som drog ner helhetsintrycket av den rätten. Byt ut dem och höj den rätten från god till jättegod! Till huvudrätt åt vi dels dagens specialpasta med blandade skaldjur, toppen! Dels kanin, som var tillagad till perfektion. Väldigt trevligt, men kan med några små förbättringar bli fantastiskt.

Datum för besöket: juni 2015
Tack Hestland
CaterinaLatini, Owner på L'Osteria di Giovanni, svarade på det här omdömetSvarade 22 juni 2015

Detta var bra att läsa, så tack för att du tog dig tid att skriva den. Vi är så glada att du har haft de flesta av upplevelsen. Det gäller oliver, våra italienska oliver är små! Och massor är svart! Den stora feta saftiga gröna oliver du kan ofta köpa utomlands är från Grekland (sssshhhh) och inte italienska alls. Vi använder bara lokala råvaror. Vi tycker att det smakar bättre (do not tell grekerna!)

Resenärer som tittade på L'Osteria di Giovanni tittade också på

Florens, Province of Florence

Besökt L'Osteria di Giovanni? Berätta vad du tyckte!