“God mat och trevlig service”

Vineria Modí Taormina
Rankad som nr 3 av 305 Restauranger i Taormina
Kök: Italienskt
Omdömet skrevs 14 oktober 2017 från mobil enhet

Åt middag här under vår bröllopsresa i oktober. Bokade bord, vilket är en bra idé då det blir fullt ganska snabbt. Vi åt tonfiskcarpaccio och en oberginerätt som Antipasti och lammkotletter till varmrätt. Förrätterna var bäst. Lammet bra tillagat, men rätten var inte så varierad. Tillbehör var syrad paprika och potatis.
Service: trevlig, dock lite stressad.
Lokal: Uteservering på liten bak-/gågata. Det fanns även några bord inne.

1  Tack Katsod

Omdömet skrevs 28 augusti 2017 från mobil enhet

Gick till Vineria Modi pga betyget på Trip Advisor och vi blev verkligen inte besvikna.
Personalen var uppmärksam och trevlig och maten var fantastisk.

Eftersom vi inte var så hungriga beställde vi bara huvudrätt och efterrätt, men det räckte gott och väl.
Alla tre huvudrätterna (halstrad tonfisk, lamm och biff) var fantastiska. Vi delade på en flaska Sicilianskt mousserande rosé som passade fint till och var mycket god.
Till efterrätt åt vi en underbar mille feuille smaksatt med jordgubbar och rabarber.

Tips nr. 1. Om ni inte äter så många rätter och beställer den halstrade tonfisken:
Den serveras normalt bara med picklad rödlök och creme på rostad lök. Så jag åt grillade grönsaker till. Jättegott!

Tips nr. 2. Restaurangen ligger gulligt till på en mindre gata, är välbesökt och det kan vara svårt att få bord. Så om ni vill vara på den säkra sida; boka innan ni går dit.

1  Tack M. Julia E
Omdömet skrevs 12 augusti 2017

Besökte restaurangen två gånger ena gången åt jag seafood med pasta det var jättegott. Beställde ett bord för sista kvällen i Taormina för det är nästan alltid fullsatt så ett tips är att boka bord. Sista kvällen beställde jag dagens fisk och vilka smaker. Kan varit den godaste måltiden jag någonsin har ätit. Underbar personal riktigt proffsig service! Gå hit ni kommer inte bli besvikna :)

1  Tack marrson
Omdömet skrevs 29 juli 2017 från mobil enhet

En av de bästa måltiderna vi har ätit någonsin! Allt var helt perfekt. Önskar att vi hade upptäckt den här restaurangen tidigare. Ni måste helt enkelt gå hit!

2  Tack Zuzan I
Omdömet skrevs 12 juli 2017 från mobil enhet

Det var en av de bästa måltider jag någonsin haft. Vi hade höga förväntningar efter en vecka med genomgående god mat på alla ställen vi besökt i Taormina. Det här överträffade allt.
Vi började med tonfisk, följt av oxfilé och avslutade med pannacotta och en passito.
Utomordentligt gott.
Lever verkligen upp till den höga rankingen på tripadvisor. Rekommenderas.

1  Tack Olssoro

Resenärer som tittade på Vineria Modí Taormina tittade också på

Taormina, Province of Messina

Besökt Vineria Modí Taormina? Berätta vad du tyckte!