Omdömet skrevs 5 augusti 2016 från mobil enhet

Vi åkte hit som par i juli 2016.
Det känns som att hotellen i Taormina i överlag inte är särskilt nyrenoverade och vårt 4-stjärniga hotell var lite slitet och nedgånget här och där. Vi hade ett rum på 1:a våningen med väldigt fin utsikt över havet, balkongen var dock inte städad när vi fick rummet. Det var lite tråkigt iom att vi betalat dyra pengar för våra 3 nätter här. Kaffe/te på rummet kostade extra, en liten sak men något jag ändå störde mig på eftersom priset som sagt är väldigt högt per natt.
Frukosten var däremot väldigt bra och vi var nöjda, utsikten från frukostrummet är också superfin! Poolområdet likaså, spenderade inte så mycket tid där men servicen runt poolen gjorde oss nöjda.

I överlag, ett dyrt hotell och man får vara beredd på att standarden på hotellen här inte är lika hög. Utsikten är otroligt vacker men det tar sin tid att få uppleva den, hotellet ligger nämligen i ett berg med mycket branta backar. Det är nära till centrum vilket uppskattades och maten i stan är fantastisk!

Datum för vistelsen: juli 2016
Tack eeemli
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 22 juni 2016

Vi älskade detta hotell! Personalen och den underbara frukosten var utmärkt. Strawberrygranita och färsk frukt på morgonen. Poolområdet är fint och rent och lunchen är alltid trevlig. I mitten av staden bara.

Tack Lambert68
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.se. Visa original
Memorahotels, Responsabile relazioni pubbliche på Eurostars Monte Tauro, svarade på det här omdömetSvarade 9 juli 2016

Dear Guest,
we are pleased to thank you for sharing with us and other TripAdvisor users, such a good memory about our House.
It is a pride for us to know that our services met your expectation and most of all your satisfaction.
We hope to welcome you back sometime soon at Hotel Monte Tauro
Kind Regards

Omdömet skrevs 9 oktober 2015

Det finns absolut inget att vara missnöjd med här.
Läget är toppen, frukostbuffén saknar ingenting, personalen är hjälpsamma och trevliga, utsikten fantastisk och poolområdet bra på alla sätt och vis med utmärkt service. Skulle absolut bo här igen om jag återvänder till Taormina.

Datum för vistelsen: oktober 2015
Tack Åsa B
Memorahotels, Responsabile relazioni pubbliche på Eurostars Monte Tauro, svarade på det här omdömetSvarade 12 oktober 2015

Dear Guest
Vi vill tacka dig för att dela din positiva recension med andra Tripadvisor medlemmar. Det är med stor glädje vi läser du hittat allt perfekt under din vistelse på Hotel Monte Tauro från tjänster till gästfrihet, allt om din erfarenhet av resor i Taormina.
Tveka inte att dela dina bildminnen på sociala nätverk med hjälp av hashtag #hotelmontetauro.
Glad att veta att du kommer att vara tillbaka någon gång snart vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka i Taormina.
Vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 16 september 2015 från mobil enhet

Monte Tauro hänger ute på berget med en fantastisk utsikt över hela Naxos bukten. Hotellet ligger också precis vid kanten av Gamla stan. Läget är perfekt med tanke på dessa två saker.
Personalen är fantastisk, serviceinriktade, roliga och härliga.
Frukosten är fantastisk. Vad sägs om champagne, Granola med vispgrädde och brioche? Färskpressad apelsinjuice, varma underbara bakverk, antipaston med goda ostar och charkuterier, färsk frukt. Nam!
Rummen är lagom stora, balkongerna har utsikt mot allt det underbara.
Bassängområdet är trevligt. Dock är betongstaketet lite i vägen för utsikten när man ligger i sin solbädd. Så då ser man inte havet. Bassängvattnet är kallt, inte uppvärmt.
Killarna som sköter bassängområdet är duktiga och fantastiska. En rimma får du reservera sin plats, sen tar de bort din handduk. Bra och rättvist. Finns inget värre än de som tar en plats och sen dyker upp klockan 12. Killarna går också under dagen och korrigerar stolarnas läge så att de är perfekt mot solen och parasollens skugga. Handduk får du låna gratis.
Hotellets yttre är lite tråkigt. Grå betong. Det ser ut som något från krigstiden och har inget vackert alls. Om hotellet skulle vara vitmålat skulle det se fräshare ut.
För att komma till hotellet måste man gå ner för en lång brant trappa, och likaså när du ska upp till stan. Hela stan är en enda stor nivåskillnad med trappor. Mysigt och charmigt men om man har jobbigt med att gå så välj en annan ort och hotell.
Wifin på hotellet fungerade extremt bra, framförallt på rummen och också vid poolområdet, fast lite sämre där.
Restaurangmaten var väldigt dyr. Undvik.

Datum för vistelsen: september 2015
2  Tack MariaM13
Memorahotels, Responsabile relazioni pubbliche på Eurostars Monte Tauro, svarade på det här omdömetSvarade 1 oktober 2015

Dear Guest
Det är med stor glädje som vi läser dina positiva kommentarer om Hotel Monte Tauro och vi skulle vilja tacka er för att dela det med andra Tripadvisor medlemmar.
Vi är glada att veta att du har haft vår varma och kalla frukostbuffé serveras dagligen från 7,00 till 11,00.
Gäst tillfredsställelse är vad vi bryr mest och vi är stolta du hittat tillräckliga artighet och professionalism vår personal!
Vi tackar er för alla era kommentarer de kommer att tas för en framtida förbättring.
Ser fram emot att välkomna dig tillbaka någon gång snart
Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 9 juli 2015

Vi bodde på Monte Tauro i 4 nätter. Först fick vi ett rum längst bort mot skogen utan någon utsikt på plan 3. Det var inte kul så vi bad att få byta rum och efter lite tjat så fick vi ett rum i mitten av hotellet på 6:e våningen. Mycket bättre dock ett något mindre rum men vilken fin utsikt ! Både hotellet och rummen är lite äldre och slitna. Jag skulle säga att standarden motsvarar ett 3 stjärnigt hotell. Servicen var jättebra. Alla i personalen var trevliga och hjälpsamma. Frukosten var bra och man kunde beställa ägg och bacon, omelett mm av en servitör som tillagande efter beställning. Plus för den magiska utsikten. Minus för ljudisoleringen som var helt värdelös!! Vi bodde i ett rum närmast hissen och de ska man inte göra. Vi hörde alla som kom och gick via hissen, våra högljudda grannar samt städpersonalen. Läget är perfekt i ett lugnt område i slutet av stan. Dock är det en väldigt lång och jobbig backe för att komma till hotellet. Parkeringen fixar personalen mot en kostnad av € 10.- per dag. Vi kanske skulle bo här igen om priset var något lägre. Drygt 2000:- per natt är det inte värt ! Plus för utsikten och läget. Behov av renovering.

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack LelleBerggren