“Mysigt”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Omdömet skrevs 19 juli 2017 från mobil enhet

Vi åkte hit på en dagstur och tyckte den lilla halvön var jättemysig. Mycket att se och trevliga så caféer. Vi gillade glassbaren på torget vid Lucias kyrka.

Tack aahlberg

Omdömet skrevs 10 oktober 2016 från mobil enhet

Ett måste om du är i Syrakuse. Mysiga små gator. En härlig matmarknad. En hel del kultur och sevärdigheter. Shopping. Ta en glass nere i hamnen!

Tack Helena J
Omdömet skrevs 8 oktober 2016

En trevlig del av Siracusa . Man känner historiens vingslag !
En stadsdel med puls , moderna dyra butiker, små barer, kaffeer och restauranger. En mysig saluhall och många trånga gränder.

Tack bertil2016
Omdömet skrevs 24 september 2016 från mobil enhet

Genuint gammalt och en lämplig avslutning på en 14- dagars rundkörning med bil. Trånga smala gränder/gator med massor av bra restauranger. 3:e gången vi är här och trivs med människorna och miljön. Missa inte fiskmarknaden på lördagar till vänster om huvudbonad in till Ortigia.

1  Tack Nils-Lennart
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 23 september 2016 från mobil enhet

En mindre gammal del av Siracusa, fylld av äldre byggnader i olika faser av sina ytor. Charmigt och rent, med massa mysiga barer, trattorior, gelaterier och restauranger. Några butiker samt mindre turiststråk. Det bästa var matmarknaden med färska grönsaker, kryddor, fisk och kött m.m. samt restaurangen i slutet av marknadsgatan där maten och stämningen var underbar!

Tack Veronica H

Resenärer som tittade på Ortigia tittade också på

Syracuse, Province of Syracuse

Besökt Ortigia? Berätta vad du tyckte!