“Vacker gammal stad”

Boka i förväg
Mer information
28,75 US$*
och över
Ortygia: Syracuse's Ancient Town Center Walking ...
Rankad som nr 1 av 150 saker att göra i Syracuse
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Omdömet skrevs 23 september 2016 från mobil enhet

En mindre gammal del av Siracusa, fylld av äldre byggnader i olika faser av sina ytor. Charmigt och rent, med massa mysiga barer, trattorior, gelaterier och restauranger. Några butiker samt mindre turiststråk. Det bästa var matmarknaden med färska grönsaker, kryddor, fisk och kött m.m. samt restaurangen i slutet av marknadsgatan där maten och stämningen var underbar!

Tack Veronica H

Omdömet skrevs 7 augusti 2016 från mobil enhet

Ortiga är vårt favoritområde i Syrakusa, många mysiga restauranger, ligger precis vid klipporna med fin utsikt. Är ni i Syrakusa, missa inte Ortiga!

Tack JennyCorradino
Omdömet skrevs 5 augusti 2016 från mobil enhet

Vi har bilat runt på Sicilien vid flera tillfällen och besökt många städer - Ortigia är en av de vackraste och kan varmt rekommenderas. Imponerande arkitektur, mysiga gränder med barer, butiker och restauranger och vackra vyer ut mot Medelhavet.

Tack Daniel S
Omdömet skrevs 31 juli 2016 från mobil enhet

Väldig fin stadsdel med mycke historik
Bara att regumentera.
Bra att äker med dem Hop on Hop of bussa för att se hela stadsdel och för en överblick vart man kan göra.
Fin Strand promenader

Tack Thomss G
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 19 oktober 2015 från mobil enhet

Gamla staden Ortigia är väldigt charmig med mycket sevärdheter fantastiska restauranger och underbara gränder.
Vi kommer definitivt tillbaka till Ortigia.

Tack JillHallenskiold

Resenärer som tittade på Ortigia tittade också på

Taormina, Province of Messina
Syracuse, Province of Syracuse

Besökt Ortigia? Berätta vad du tyckte!