“Otroligt mysigt!”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Omdömet skrevs 7 augusti 2016 från mobil enhet

Ortiga är vårt favoritområde i Syrakusa, många mysiga restauranger, ligger precis vid klipporna med fin utsikt. Är ni i Syrakusa, missa inte Ortiga!

Tack JennyCorradino

Omdömet skrevs 5 augusti 2016 från mobil enhet

Vi har bilat runt på Sicilien vid flera tillfällen och besökt många städer - Ortigia är en av de vackraste och kan varmt rekommenderas. Imponerande arkitektur, mysiga gränder med barer, butiker och restauranger och vackra vyer ut mot Medelhavet.

Tack Daniel S
Omdömet skrevs 31 juli 2016 från mobil enhet

Väldig fin stadsdel med mycke historik
Bara att regumentera.
Bra att äker med dem Hop on Hop of bussa för att se hela stadsdel och för en överblick vart man kan göra.
Fin Strand promenader

Tack Thomss G
Omdömet skrevs 19 oktober 2015 från mobil enhet

Gamla staden Ortigia är väldigt charmig med mycket sevärdheter fantastiska restauranger och underbara gränder.
Vi kommer definitivt tillbaka till Ortigia.

Tack JillHallenskiold
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 24 september 2015

Bo gärna i Ortygiaområdet då har du nära till många servärdheter. Att gå in till Syrakusa stad tar inte mer än 20 minuter.

Tack INGVOR45

Resenärer som tittade på Ortigia tittade också på

Syracuse, Province of Syracuse

Besökt Ortigia? Berätta vad du tyckte!