“Semester”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Omdömet skrevs 31 juli 2016 från mobil enhet

Väldig fin stadsdel med mycke historik
Bara att regumentera.
Bra att äker med dem Hop on Hop of bussa för att se hela stadsdel och för en överblick vart man kan göra.
Fin Strand promenader

Tack Thomss G

Omdömet skrevs 19 oktober 2015 från mobil enhet

Gamla staden Ortigia är väldigt charmig med mycket sevärdheter fantastiska restauranger och underbara gränder.
Vi kommer definitivt tillbaka till Ortigia.

Tack JillHallenskiold
Omdömet skrevs 24 september 2015

Bo gärna i Ortygiaområdet då har du nära till många servärdheter. Att gå in till Syrakusa stad tar inte mer än 20 minuter.

Tack INGVOR45
Omdömet skrevs 14 juli 2015

Charmen med Siracusa var blandningen mellan olika epoker och den pragmatiska inställningen till antika ruiner - de är där, vi kan stängsla in dem men det profiteras inte så mycket på dem.

Tack Martina K
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 10 juli 2015

Bodde tre nätter i denna f d ö som nu är hopkopplad med Syracuse genom två broar. Man har behållit den medeltida strukturen med grekiskt ursprung vilket gjort att en skön atmosfär med stänk av det gamla finns kvar. Mysiga små trånga gator med massor av trevliga små matställen med väldigt överkomliga priser. Härliga marknader med underbara Italienska frukter, fisk, skinkor mm. Man ska helt klart bo i Ortigia och det är inte svårt att få tag på B&B. Var uppmärksam på parkering. Det finns gratis och avstånden är inte stora så kolla gärna runt så slipper ni betala P-avgift eller värre p-böter. Till sist, det finns en jättefin badplats mitt på Ortigia.
Hälsning PO

Tack PO-Hbg

Resenärer som tittade på Ortigia tittade också på

Syracuse, Province of Syracuse

Besökt Ortigia? Berätta vad du tyckte!