“Ett måste när man besöker Palermo”
Omdöme om Carizzi d'Amuri

Carizzi d'Amuri
Rankad som nr 7 av 1 820 Restauranger i Palermo
Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs augusti 4 2017 från mobil enhet

Jag vad ska man säga? Gillar ni utsökt mat och bra service så är det ett ställe man måste besöka. Hela middagen var helt suverän rakt igenom.

Tack Ilja A

Omdömet skrevs juli 1 2016

Höga betyg gjorde att vi hade rätt höga förväntningar på denna restaurang. Slingriga palermogränder ledde oss fram dit till slut. Den här restaurangen är så fylld av ambition och kärlek till mat att det känns på en gång när man kommer in. Servicen är strålande. Maten är intressant. Här forskar man sig fram till nya smaker med det klassiska sicilianska köket som grund, och kunskapen finns definitivt där. För mig - kanske inte den femma som jag hade förväntat mig men A for effort och för passionen till maten.

Tack Maria S
Omdömet skrevs maj 14 2016

Letade på TripAdvisor efter en restaurang att fira min födelsedag på och fann Carizzi d'Amuri. Bokade via internet och det ångrar jag verkligen inte. Restaurangen ligger på en oansenlig gata och är liten och intim med vacker inredning. När vi kom dit togs vi emot på ett vänligt sätt och fick ett bord långt in i lokalen. Det var lungt och trevligt där vi satt. Den enda smolken i bägaren var att det tog lite för lång tid till vi fick beställa men när det väl hände var servicen god och personlig. Vi beställde en antipasti var, skinka,kött och ost och en med Friterad fisk och bläckfisk. Båda var fantastiskt goda. Vin vi tog under hela måltiden var ett lokalt rött vin som var mycket gott. Till huvudrätt tog vi två varianter på kalv som kom in lagom stekt mellan blodig och medium och smakde mycket gott. Till efterrätt delade vi någon sorts cheesecake som var god. Priset för detta var med svenska ögon klart prisvärt.

Tack Klas F
Omdömet skrevs september 2 2015

Fantastisk god mat och service!
Trevligt bemötande!
Fin miljö!
Mycket prisvärt!
Förrätt, huvudrätt, efterrätt, en flaska vin, kaffe med avec för två personer slutade på 80 Euro, helt otroligt!:)

Tack Atosa J
Omdömet skrevs augusti 14 2014

Definitivt bästa restaurangbesöket i Palermo! Utmärkt service, vilket man inte är bortskämt med här i Palermo. Väldigt bra mat. Jag åt musslor till förrätt, vilket smakade som musslor brukar, men min sambo åt en underbart god charktallrik med ost och olika skinksorter som jag definitivt tänker äta när vi går tillbaka dit vår sista dag i Palermo. Till huvudrätt åt jag lax som var perfekt tillagad. Till det serverades väldigt god, lite söt potatis, apelsinsås och sås av guinessöl som smakade ganska speciellt, men var ändå väldigt goda. Min man åt perfekt tillagat biff upplagd på ett väldigt fint sätt.

Detta får inte missas. Vi hade fördelen som kom dit när det var tomt, så vi fick nog lite extra bra service av den anledningen, men man märkte tydligt att de hade fokus på service på restaurangen. Väldigt mysig restaurang och det märktes att de brytt sig om inredningen. Enda negativa var att det inte finns uteservering, men det positiva väger upp det 10 gånger om.
Missa inte detta!

• Atmosfär
Tack Milla1987

Resenärer som tittade på Carizzi d'Amuri tittade också på

Palermo, Province of Palermo

Besökt Carizzi d'Amuri? Berätta vad du tyckte!