El Faro Hotel(Alghero)
Kostnadsfri avbokning till den 21/07
Rabattmeddelande! 36 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 36 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 301 US$/natt.

Kostnadsfri avbokning till den 21/07
  • Pool
Hotel dei Pini(Alghero)
Rabattmeddelande! 16 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 16 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 458 US$/natt.

Hotel Oasis(Alghero)
Rabattmeddelande! 21 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 21 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 220 US$/natt.

Kostnadsfri avbokning till den 22/07
Rabattmeddelande! 37 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 37 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 255 US$/natt.

Omdömet skrevs 5 maj 2015

Rent och riktigt välstädat hotell med perfekt läge. Promenadavstånd till gamla staden och ett stenkast från stranden. Lugn gata för övrigt. Nära till bra restauranger. Hjälpsam och trevlig personal. Rummet var stort med rejäl balkong och två håll. Inget lyx men riktigt bra budget hotell och vi kommer nog att boka in oss där igen.

• Bodde här: april 2015, reste som ett par
Tack tapio_konttijarvi
Omdömet skrevs 6 augusti 2013

Detta var vårt första besök i Alghero och vi gjorde som alltid - bokade hotellet på egen hand (m.h.a rekommendationerna på tripadvisor naturligtvis).
Hotell Alguer var precis så bra som det står här. Ett litet familjeägt hotell med ett riktigt bra och lugnt läge, lika nära till både bra strand och gamla stan (c.a 1km år båda hållen samt 100 m till stadsstranden som är ok, men inte lika fin som Maria Pia som det är 1 km till).
Rummen är rena & fräscha och gratis wifi finns. Ägaren Juan Carlo och övrig personal är väldigt trevliga, hjälpsamma och har alltid ett leende på läpparna. Frukostutbudet är inte så stort men var fräsh och smakade bra. Plus till den nybryggda cappuccinon (inga problem att få två koppar nybryggt heller :-) ). Det är inte Hilton, men givet priset, bra service m.m så får dom definitivt en 5:a!
Här bor jag gärna igen!

• Bodde här: juli 2013, reste som ett par
2  Tack Anders J
Omdömet skrevs 4 juni 2013

Hotell Aguer var ett mycket bra och prisvärt val. Hotellet sköts av Juan Carlos och hans släkting Mario, som var extremt vänliga, hjälpsamma och roliga. Det välbyggda lilla hotellet var ett mycket störningsfritt hotell p.g.a. bra fönster och dörrar. Mycket rena och välrustade rum med platt TV och kylskåp samt fri WIFI. Balkong med delvis havsutsikt. Nära till strand. Frukosten var bra och Du serveras äkta italienskt kaffe, espresso eller cappuccino. Flera prisvärda restauranter inom 5 min. avstånd bl.a. Rest. Daps med hög kvalitet på mat och service.

• Bodde här: juni 2013, reste som ett par
Tack Lars I
Omdömet skrevs 30 maj 2013

Vi har besökt Alghero många gånger tidigare som charterresenärer. Detta är första gången vi bokat hotell på egen hand.
Hotell Alguer kan vi varmt rekommendera. Läget är mycket bra, nära till både stranden och gamla stan. Bussen till och från flygplatsen stannar strax utanför hotellet. Rummen är fräscha och välstädade. Gratis WiFi erbjuds vilket är ett plus. Ägaren Juan Carlo och övrig personal är väldigt trevliga och serviceinriktade. Frukostutbudet är inte så stort men välsmakande. Plus till den nybryggda cappuccinon.
Sammantaget känner vi att vi gärna återkommer.

CG Reinholdson och Ingela Standar
Norrköping / Sverige

Bodde här: maj 2013, reste med vänner
Tack Ingela S
Omdömet skrevs 29 juni 2012

Nybyggt litet hotell, alltid snyggt och rent. Personalen var oerhört trevliga och tillmötesgående. Läget var perfekt, ca 1 km till gamla stan och 1 km till superfin strand Maria Pia. Till stadsstranden var det bara ca 100 m och den är helt ok.
Kan varmt rekommendera!

• Bodde här: juni 2012, reste med vänner