“Utmärkt hotell”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Hotel Soleado
Rankad som nummer 28 av 49 hotell i Alghero
Omdömet skrevs juli 25 2017

Hotellet ägs av en svensk dam som man allt som oftast träffar på och som personifierar hela stämningen på hotellet! Vi bodde på 4:e våning med västerläge. stor balkong, havsutsikt samt ett enkelt men välstädat rum med toalett, dusch och bidé. Handdukarna byts varje dag om man så vill. Frukosten var helt okey. Hade med tanke på var vi befann oss kanske önskat lite bättre kaffe till frukosten. Inte mycket att orda om: det gick ju bra att få en god espresso i baren och sedan sitta ute på altanen och blick ut över poolen och havet. Hotellet ligger ett stenkast från beachen som är mycket fin! Alla vi mötte och framför allt då den unge och mycket serviceinriktade mannen i baren var en fröjd för en man i övre medelåldern med Panamahatt... Kan bara säga att jag kan rekommendera hotellet. Varje rum har förresten en minibar där man får plats med lite dricka, ost, tomater och annan enklare lunchmat om man nu föredrar att inta den på balkongen. Det finns tre matvaruaffärer inom en radie av 4-500 m. Det tar ca 15 minuter att gå in till Gamla Stan. Vår favoritrestaurang heter Alguermia och ligger på Via Cipro 17, ca 10 minuters promenad från hotellet. en riktigt bra restaurang - genuint italiensk och väldigt mycket "locals" vilket borgar för att maten är topp!

Tips för att välja rum: Kolla också in hotellets stora altan på plan 4 - bra ställe för att blicka ut över staden, stranden ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2017, reste som ett par
Tack tommycosmo
SOLEADOHOTEL, Direttore på Hotel Soleado, svarade på det här omdömetSvarade augusti 5 2017

Dear Tommycosmo,
we are glad to know that you spent a lovely time in our Hotel. Thank you for your posive review and we hope to see you again in Hotel Soleado.

Omdömet skrevs juli 12 2017 från mobil enhet

Ett utmärkt hotell med väldigt hög service. Allting var snyggt och fräscht! Rummen var välstädade och inredningen var genomtänkt och snygg. Mycket god frukost där det fanns allt.

Tack för den bästa hotellupplevelsen på länge!

Bodde här: Juli 2017, reste med familjen
1  Tack Ida R
SOLEADOHOTEL, Direttore på Hotel Soleado, svarade på det här omdömetSvarade juli 15 2017

Dear Ida R,

Omdömet skrevs juli 11 2017 från mobil enhet

Här bodde vi i 2v tid, rent o snyggt. Fantastiskt bra service på hotellet väldigt tillmötesgående med allt fick låna cyklar, parasoll mm. Extra stort plus för läget, 10 minuter till vackra Maria Pia stranden samt 10 minuter till Alghero gamla stad. Hotellet har också en fantastisk takterrass med utsikt över hav och solnedgång! Hit kommer vi tillbaka!

Bodde här: Juli 2017, reste som ett par
Tack kimmokum
SOLEADOHOTEL, Direttore på Hotel Soleado, svarade på det här omdömetSvarade juli 12 2017

Dear Kimmokum,

Omdömet skrevs juli 5 2017

Bra läge vid stranden och nära till gamla stan. Stort fint rum med härlig balkong. Mycket bra städning med trevlig personal. Bra frukost och mycket trevlig svensk hotellägare som alltid finns till hands.

• Bodde här: Maj 2017, reste med vänner
1  Tack evastaffas
SOLEADOHOTEL, Responsabile reception på Hotel Soleado, svarade på det här omdömetSvarade juli 12 2017

Dear evastaffas,

Omdömet skrevs juli 3 2017

Trivsamt hotell med bra frukost och mycket trevlig personal. Katarina som driver hotellet är mycket mån om sina gäster.
Väldigt bra service. Rent och fräscht. Det var väldigt generöst att få låna ett hotellrum, för att klä om i, när vi skulle åka hem senare på kvällen.
Eva och Johnny

• Bodde här: Juni 2017, reste som ett par
Tack EvaochJohnny
SOLEADOHOTEL, Proprietario på Hotel Soleado, svarade på det här omdömetSvarade juli 4 2017

Dear EvaochJohnny,
Best regards

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Algherohotell
0,1 km bort
Hotel Oasis
Nr 21 av 49 i Alghero
637 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Soleado? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Soleado

Adress: Via Lido 17/19, 07041, Alghero, Sardinien, Italien
Region: Italien > Sardinien > Province of Sassari > Alghero
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Gratis frukost Restaurang Rumservice Swimmingpool
Typ av hotell:
Nr 14 av Strandhotell i Alghero
Nr 17 av Lyxhotell i Alghero
Prisklass: 675 kr - 1 831 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Hotel Soleado 4*
Antal rum: 76
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Expedia, Booking.com, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel Soleado. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Soleado Hotel Alghero

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?