Omdömet skrevs 7 juni 2018

Ett rum inklämt i en hörna, ingen sol på hela dygnet. Smutsig balkong hela veckan. Handdukar byttes 1 gång i veckan, ville man ha bytt fler gånger kostade det 5€/person. Felaktiga informationer från receptionen ang bussar och dess tider, tillföljd att det fick bli taxi istället. Man kände sig inte varmt välkommen. Frukosten hyfsad och trevlig . frukostpersonal. Stranden utanför full med sjögräs, hotellets stolar kostar 10€/dag för två solstolar och 1 parasoll. Ta hellre en promenad till Maria-Pia stranden. Underbar sandstrand med klart vatten, inget sjögräs

Tips för att välja rum: Välj inte rum 132
  • Bodde här: juni 2018, reste som ett par
1  Tack Christel S
Omdömet skrevs 2 juni 2018

Spindelnät på balkongen. Vi fick själva städa undan döda kryp efter saneringen av insekter som hotellet gjorde.

Dålig köksutrustning, såg ut som ett hopplock från någon andrahands marknad.

Hotellets restaurang bra

Alghero kan varmt rekommenderas, men välj ett annat hotell.

Tips för att välja rum: Stor balkong med havsutsikt
  • Bodde här: maj 2018, reste som ett par
1  Tack evander2018
Omdömet skrevs 21 september 2017 från mobil enhet

Väldigt nära till stranden och Alghero stad. Slitet och nedgånget hotell. Frukosten var fattig med vitt bröd och samma pålägg varje dag, två sorters yoghurt och två sorters flingor, blaskig juice och äckligt kaffe. Sängarna var så hårda att man fick ryggproblem. Personalen charmlösa och inte hjälpfulla alls. AC ingick inte, inget byte av handdukar utan det kostade 5 euro extra per handduk, kudden var en prydnadskudde så vi fick be om en riktig kudde. Solstolarna var kanske 10 stycken vid poolen så alldeles för lite för att kunna tillgodose hotellets gäster. Poolområdet stängde kl 17 så då fick man inte ens vistas på solstolarna. Maten totalt smaklös med burkschampinjoner på pizzan. Vilket skämt! Detta hotell lever inte upp till tre stjärnor. Välj ett annat hotell.

Bodde här: september 2017, reste med vänner
1  Tack Kicki80
Omdömet skrevs 17 augusti 2017

Vår fjärde resa till Alghero och vårt absolut sämsta hotell. Värmen mätte 42 grader celcius, och då anser jag att AC inte längre är ett val man själv gör. Trots detta var kostnaden 500kr för en vecka, och ett kort och snäsigt svar i receptionen om att vi får ta det med vår researrangör TUI. Ville man använda kassasåp fick man betala, rena handdukar fick man betala, solstolar fick man betala. Överallt skyltar om vad man inte får göra, vilka var skrivna på engelska och därmed riktade till icke italienska turister! Tv:n var en gammal tjock TV som jag inte sett någonstans på något hotell de senaste åren, den gick inte att sätta på, så de kom och bytte ut den mot en annan som man fick banka på fjärrkontrollen för att kunna höja ljud och byta till en "snöig" kanal. Frukosten ok, men inte ett enda glutenfritt alternativ, finns heller ingen anledning att äta i hotellets dyra restaurang där maten är så mycket sämre än de flesta restauranger i Alghero. OM jag ska summera det hela så är nog läget på hotellet det enda positiva här och ett litet plus till de trevliga städerskorna!

Tips för att välja rum: Mycket störig trafik mot söderbalkong
  • Bodde här: augusti 2017, reste med familjen
3  Tack stinastenfors
Omdömet skrevs 3 augusti 2017

Knappt godkänt för detta hotell. Det som är positivt är läget med lagom avstånd till gamla stan och strandläge. Negativt är alla extra avgifter man vill ha för t ex Wifi och AC. Borde definitivt ingå. Vissa lovordar restauranggen men vi tyckte inte det var något att yvas över. En OK frukostbuffe men inget varmt. Mycket liten pool och poolområde med endast 10-tal stolar. Man gör väl så för att folk ska beetala för strandstolarna istället och dom är ju inte billiga. 12-15 euro/dag för två stolar och parasoll! Hotellet kändes lite gammalt och slitet. Skulle välja något annat nästa gång jag kommer hit.

• Bodde här: juli 2017, reste som ett par
3  Tack BowlThomas