“Det mesta kostar extra...vill inte rekommendera detta hotel för någon.”
Omdöme om Hotel San Marco

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Hotel San Marco
Rankad som nummer 39 av 49 hotell i Alghero
Omdömet skrevs augusti 17 2017

Vår fjärde resa till Alghero och vårt absolut sämsta hotell. Värmen mätte 42 grader celcius, och då anser jag att AC inte längre är ett val man själv gör. Trots detta var kostnaden 500kr för en vecka, och ett kort och snäsigt svar i receptionen om att vi får ta det med vår researrangör TUI. Ville man använda kassasåp fick man betala, rena handdukar fick man betala, solstolar fick man betala. Överallt skyltar om vad man inte får göra, vilka var skrivna på engelska och därmed riktade till icke italienska turister! Tv:n var en gammal tjock TV som jag inte sett någonstans på något hotell de senaste åren, den gick inte att sätta på, så de kom och bytte ut den mot en annan som man fick banka på fjärrkontrollen för att kunna höja ljud och byta till en "snöig" kanal. Frukosten ok, men inte ett enda glutenfritt alternativ, finns heller ingen anledning att äta i hotellets dyra restaurang där maten är så mycket sämre än de flesta restauranger i Alghero. OM jag ska summera det hela så är nog läget på hotellet det enda positiva här och ett litet plus till de trevliga städerskorna!

Tips för att välja rum: Mycket störig trafik mot söderbalkong
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Augusti 2017, reste med familjen
2  Tack stinastenfors

Omdömet skrevs augusti 3 2017

Knappt godkänt för detta hotell. Det som är positivt är läget med lagom avstånd till gamla stan och strandläge. Negativt är alla extra avgifter man vill ha för t ex Wifi och AC. Borde definitivt ingå. Vissa lovordar restauranggen men vi tyckte inte det var något att yvas över. En OK frukostbuffe men inget varmt. Mycket liten pool och poolområde med endast 10-tal stolar. Man gör väl så för att folk ska beetala för strandstolarna istället och dom är ju inte billiga. 12-15 euro/dag för två stolar och parasoll! Hotellet kändes lite gammalt och slitet. Skulle välja något annat nästa gång jag kommer hit.

• Bodde här: Juli 2017, reste som ett par
1  Tack BowlThomas
Omdömet skrevs juli 30 2017 från mobil enhet

Medelmåttigt fick rum med av fungerande endast kl.17-05 men fick betala samma pris för 24h/dygn som våra medresenärer, inte ok! Spartansk frukost byte av handdukar 1ggr/v ej polhanddukar +poolen öppen 9-17 med mer plats för restaurang gäster än pool mycket konstigt!

Bodde här: Juli 2017, reste som ett par
Tack Ellinor H
Omdömet skrevs juli 29 2017 från mobil enhet

Hotellet är ganska fräscht och lägenheten är större än förväntat. Dock aningen snål köksutrustning. Ett minus att man får betala 39 Euro per vecka för att aktivera ac:n på rummet, men det skulle man inte kunna klara sig utan. Ett stort plus för restaurangen och den goda maten. Trevlig personal och noggranna städare.

Bodde här: Juli 2017, reste som ett par
Tack Tommy H
Omdömet skrevs juli 20 2017

Ett bra hotell när stranden och promenadavstånd till Alhegros gamla stad. En lätt frukostbuffé (saknar det varma) annars utmärkt. Rent och snyggt och rymlig balkong. Tänk på att AC och säkerhetsbox kostar extra. Och tänk på Turistskatten som hotellen tar ut - har blev det för oss 28 euro. Däremot hade vi ett litet kylskåp utan kostnad. Städningen var bra och personalen vänlig och hjälpsam.

Bodde här: Juli 2017
Tack Arne O
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Algherohotell
0.4 km bort
Alma di Alghero Hotel
Nr 8 av 49 i Alghero
867 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel San Marco? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel San Marco

Adress: Via Lido 57, 07041, Alghero, Sardinien, Italien
Region: Italien > Sardinien > Province of Sassari > Alghero
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 17 av Strandhotell i Alghero
Nr 18 av Lyxhotell i Alghero
Prisklass: 812 kr - 2 460 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Hotel San Marco 4*
Antal rum: 128
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Ebookers och Expedia så att du tryggt kan boka med Hotel San Marco. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
San Marco Alghero
San Marco Hotel

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?