“Långt från händelsernas centrum”
Omdöme om Hotel San Marco

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Hotel San Marco
Rankad som nummer 40 av 49 hotell i Alghero
Omdömet skrevs september 22 2016

Hotellet ligger precis vid stranden och det är ju bra men nästa gång jag åker till Alghero vill jag bo närmare gamla stan för det är där allt händer på kvällarna. Hotellet är inte det roligaste hotell jag bott på. Inget klagomål på städerskorna för de är både duktiga och glada. Vi hade ett rum mot poolen. Vår balkong var stor men det saknades en del kvardratmetrar på rummet. Vi fick inte plats två personer i rummet, väldigt trångt. Sängen var skön och vi sov gott. Badrummet luktade jordkällare och duschutrymmet var otroligt litet. Toaletten stod och rann hela tiden. Konstigt att inte städpersonalen rapporterar sådant. Frukosten var knapphänt men helt ok. Wifi är inte att tänka på. Hårfön finns att låna i receptionen. Strandhandduk får du låna till en disposition på 10 Euro men du får bara tillbaka hälften när du lämnar tillbaka handduken. Nej, vi kommer inte att återvända.

Tips för att välja rum: Det ligger en liten gata utanför hotellet och de som väljer havsutsikt kan störas av trafiken. Balko ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: September 2016, reste som ett par
3  Tack madelenea15

Omdömet skrevs september 1 2016 från mobil enhet

Nja detta hotell levde absolut inte upp till våra förväntningar. Hårda sängar. Byte utav sängkläder och handdukar 1 gång i veckan. Extra tillägg på det mesta, 300 kr i veckan för wifi, extra kostnad per dag för AC, samt byte utav handdukar. Frukosten är typiskt italienskt så det är ingenting att klaga på. Poolen finns enbart för syns skull, vanskött och 7 solstolar till ett hotell med minst 50 boende per natt ? Läget är det enda positiva med detta hotell. Nära till det mesta.

Bodde här: Augusti 2016, reste som ett par
Tack Julia H
Omdömet skrevs augusti 4 2016 från mobil enhet

Ett bra medelklasshotell men för mycket extra kostnader vi hade balkong med havsutsikt fin utsikt men otroligt trång balkong som hade ett lågt räcke. Trevlig personal med goda kunskaper i engelska. Bra läge låg så att säga bara ett stenkast från stranden. Hotellet hade en större frukost än vad vi hade väntat oss och vi stod oss bra på den hela FM. Ett plus i kanten verkligen.

Bodde här: Augusti 2016, reste som ett par
Tack Alvetare15
Omdömet skrevs juli 10 2016

Man få vara beredd på att luftkonditionering kostar extra samt saftybox. Det var lite dåligt tycker jag! Sängarna var stenhårda min rygg vart inte glad. Det positiva var nära till standen som förvisso luktar svavel men det glömmer man snabbt bort eftersom det är så fint med det blå vattnet. Resturangen på hotellet rekommenderar jag var god prisvärd mat. 20 min gång till gamla stan längs vattnet. otroligt vackert i Alghero ett måste :)

• Bodde här: Augusti 2015, reste som ett par
Tack Jolene W
Omdömet skrevs juni 14 2016

Vi hade inga större förväntningar på hotellet när vi kom till Alghero, men nöjda blev vi! Hotel San Marco är inget lyxhotell, men duger gott och väl för en solsemester. Hotellpersonalen var alltid trevliga och hjälpsamma. Frukosten var bra och rummet hade det mest väsentliga man behöver. Läget är perfekt - nära stränder, men även promenadavstånd till gamla stan. Wifi funkade helt ok, det man kan förvänta sig på ett hotell utomlands. Vi hade en jättetrevlig vistelse och skulle inte tveka på att bo på samma hotell igen!

Tips för att välja rum: Bästa rummen har du högst upp, då kommer du ha sol antingen morgon eller kväll
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juni 2016, reste som ett par
1  Tack Emilia R
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Algherohotell
0,4 km bort
Hotel Riviera
Nr 26 av 49 i Alghero
252 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel San Marco? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel San Marco

Adress: Via Lido 57, 07041, Alghero, Sardinien, Italien
Region: Italien > Sardinien > Province of Sassari > Alghero
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 17 av Strandhotell i Alghero
Nr 19 av Lyxhotell i Alghero
Prisklass: 859 kr - 1 421 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Hotel San Marco 4*
Antal rum: 128
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Expedia och TripOnline SA så att du tryggt kan boka med Hotel San Marco. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
San Marco Alghero
San Marco Hotel

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?