“Nära till Maria Pia stranden”
Omdöme om Hotel Oasis

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Hotel Oasis
Rankad som nummer 21 av 49 hotell i Alghero
Omdömet skrevs augusti 28 2017

Trevligt hotell nära Maria Pia stranden
Vi fick inget bra bemötande av mannen som checkade in oss. Vi hade bokat lägenhet men skulle vilja byta till ett hotellrum då det inte finns wifi i lägenheterna. Att det inte finns gratis wifi i lägenheterna känns omodernt 2017. Mannen i receptionen ville överhuvudtaget inte diskutera något byte av rum. Rummet var klart trots att klockan bara var 11 så det var ju bra. Vi bad att få wifi-koderna men han sa att vi kunde komma tillbaka senare. Vi kände oss verkligen inte välkomna och har aldrig någonsin fått ett så dåligt bemötande på något hotell i världen. Till saken hör att det endast var ett par bakom oss i kö så det borde inte bero på stress. När man handlar i Pizzerian på hotellet behöver man ett kort som man ska få vid incheckningen. Vi fick inget sådant kort ej heller info om att utcheckning är redan kl 9,30. Då vi inte kunde handla i pizzerian gick vi till receptionen och fick kortet och info om den tidiga utcheckningen. Lägenheten var helt ok. Spartanskt möblerad men vi bodde på tredje våning med två balkonger. Det finns två stora jättefina pooler på hotellet. Vid en av poolerna finns en pizzeria. Vi köpte pizza första kvällen då vi var mycket trötta. De var jättegoda och kan verkligen rekommenderas. Första dagen gick vi till Maria Pia stranden genom skogen rakt över från hotellet. Skräpigare skog har jag aldrig besökt. Det finns en nedgång till stranden lite mer till vänster om hotellet. Där är även en stor parkering. Vid parkeringen går det att komma ner till stranden på ett mycket enkelt sätt. Maria Pia stranden är helt underbar. Speciellt på morgonen kl 7,30 då det inte är några människor där. Snett till höger bakom Oasis finns en trevlig restaurang som heter Villa Maria Pia. Det är bara ca 150 m från hotellet. Vi åt där flera kvällar och var mycket nöjda. Gamla stan i Alghero är mycket trevlig och man kan få se härliga solnedgångar. Vi är vi mycket nöjda med vår semester i Alghero.

• Bodde här: Augusti 2017, reste som ett par
Tack asmSverige

Omdömet skrevs augusti 26 2017

För vår familj med lite äldre barn på 13 och 15 år är Oasis väldigt bra, oavsett om du väljer lägenhetsalternativet eller bor i hotelldelen. Hotellet har några år på nacken men känns ändå rent och välunderhållet. På området finns både tillgång till en liten servicebutik, en poolbar samt en enklare restaurang, öppen till 18.00. Hotellets restaurang där det även serveras frukost har inte öppet varje kväll. Båda poolområdena har en lite större pool samt en mindre barnpool. Inget vattenland för de som söker sådant men trevligt poolområde med tillgång till solstolar och parasoll. Vi hade en rymlig lägenhet med plats för 6 bäddar. 2 rum och kök. Helt ok balkong med utsikt över poolområdet. Vi bodde även på hotellet några nätter i ett familjerum som består av 2 rum med en stor dubbelsäng och en våningssäng, dvs plats för 4. Balkongen är gigantisk och vi hade fin utsikt över poolområdet och omgivningarna från 3e våningen. Hotellet har hissar så det var inget problem att bo högst upp. Hotellet ligger väldigt nära den fina Maria Pia stranden och du behöver enbart passera över en väg och in genom pinjeskogen så är du där. Sanden och vattnet på Maria Pia är väldigt fint. Positivt är att det finns gott om plats på fria ytor att lägga sig. Man behöver alltså inte hyra solstolar om så inte önskas. På beachen finns en rad större och mindre barer/restauranger, som i vissa fall även har öppet kvällstid. Vill man besöka gamla stan i Alghero, vilket man bör, så går det bussar direkt utanför hotellet. Kostar en euro att åka och tar ca 10 min beroende på trafiken. Resan går längs strandpromenaden och kräver inga byten. Mycket enkelt. Vill man promenera tar det ca 30 - 40 min. Vi har bott på Oasis två gånger nu och trivs mycket bra. Det är inte det modernaste alternativet men rent, väl underhållet, trevlig personal samt läget nära strand överväger eventuella åldersskavanker.

Det som vi hade önskat annorlunda är att köket i lägenheten varit mer välutrustat och kanske framförallt mer uppdaterat porslin, bestick och andra verktyg. Vidare i en lägenhet för 6 personer borde det finnas stolar till alla på balkongen samt att balkongen utrustas med parasoll. Vi hade även önskat längre öppettider på poolområdet närmast lägenheten. Stänger redan klockan 18.00 vilket kan kännas tidigt i den värme som råder under augusti. Hotellet hyr ut cyklar. Kvaliten på dessa är sådär. Kolla noga innan ni ger er iväg.

Tips för att välja rum: Välj lägenhetsalternativet för lägre kostnaden. bra lägenheter med tillgång till hotellets facilitet ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Augusti 2017, reste med familjen
Tack Mikael L
Omdömet skrevs augusti 12 2017

Vi bodde en vecka i lägenhetsdelen av hotellet. Rummen är spartanskt inredda men fullt funktionella. Om man reser med barn är deras lekplats jättebra och fräsch! Ligger dessutom precis bredvid poolområdet.
Hotellet ligger precis vid den fantastiska Maria Pia-stranden, tar endast 2 minuter att gå dit. Stort supermarket ligger ca 15 minuters promenad bort, kan verkligen rekommendera att handla chark och ost i delikatessdisken där för de som gillar den klassiska antipastin!
Bästa kaffet finns att dricka i den lilla hyddan som ligger mitt emot hotellet, supertrevlig kille som jobbar där!

Till det mindre bra som också drar ner helhetsupplevelsen - hotellets personal. Aldrig någonsin har vi blivit så dåligt bemötta som receptions personalen på detta hotell. Ohjälpsamma och otrevliga, har inget hyfs överhuvudtaget när det kommer till service och det faktum att man faktiskt betalar för att bo på detta ställe och då förväntar sig denna service. Kan tillägga att vi har rest mycket och är i inte kräsna eller har höga krav men dessa lever inte ens upp till grundläggande lägsta nivå.

Bodde här: Juli 2017, reste med familjen
Tack Antwan K
Omdömet skrevs juli 12 2017

Bäst med detta hotel är läget till fina MariaPia stranden. Där kan man ligga i skuggan med gratis naturparasoll av pinjeträden. Kan vara trångt spec helgen. På hotellet bra m 2 pooler, inte så mkt folk. Vi bodde i lgh, var rymlig men spartansk lite tråkig furuinredning. Ingen kaffebryggare! Ingen wifi i lgh. Lugnt o tyst på området. Fint hyra cyklar 100kr/dag det var det värt. Kunde ha den till sent, så bra slippa gå fram till stan på kvällen o kunna cykla till supermarketen handla, bra cykelbanor.

Tips för att välja rum: Lgh ingen wifi.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2017, reste som ett par
1  Tack CaHe59
Omdömet skrevs juli 9 2017 från mobil enhet

Detta Hotel är under all kritik..fruktansvärt dålig service, ingen servicekultur överhuvudtaget!!!
Personal i receptionen har ingen som helst känsla för människor eller service, svarar arrogant på frågor, vi bad att byta rum då vi bodde ovanför restaurang samt mot parkering, de vägrade att möta våra behov, hånskrattade och sa sorry! Vi frågade varje dag om byte, de var inte tillmötesgående med några frågor. Hyr ut cyklar till horribla priser, dessutom fungerade cyklarna knappt, inte heller de brydde sig personalen som hyrde ut cyklarna !
Katastrof ! Åk inte hit! Långt bort från Stad också, knappt belysning längs väg då man tar sig hem på kvällen ! Vill betona och tillägga att vi rest mycket och är ej gnälliga och kräsna människor.

Bodde här: Juni 2017, reste som ett par
3  Tack kimmokum
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Algherohotell
3,8 km bort
Hotel Punta Negra
Nr 1 av 2 i Fertilia
706 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Oasis? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Oasis

Adress: Viale 1 Maggio, 07041, Alghero, Sardinien, Italien
Region: Italien > Sardinien > Province of Sassari > Alghero
Bekvämligheter:
Bar/lounge Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Pentry Restaurang Rumservice Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Rankad som nummer 21 av 49 hotell i Alghero
Prisklass: 698 kr - 2 243 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Hotel Oasis 4*
Antal rum: 120
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel Oasis. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?