Omdömet skrevs 26 augusti 2017

För vår familj med lite äldre barn på 13 och 15 år är Oasis väldigt bra, oavsett om du väljer lägenhetsalternativet eller bor i hotelldelen. Hotellet har några år på nacken men känns ändå rent och välunderhållet. På området finns både tillgång till en liten servicebutik, en poolbar samt en enklare restaurang, öppen till 18.00. Hotellets restaurang där det även serveras frukost har inte öppet varje kväll. Båda poolområdena har en lite större pool samt en mindre barnpool. Inget vattenland för de som söker sådant men trevligt poolområde med tillgång till solstolar och parasoll. Vi hade en rymlig lägenhet med plats för 6 bäddar. 2 rum och kök. Helt ok balkong med utsikt över poolområdet. Vi bodde även på hotellet några nätter i ett familjerum som består av 2 rum med en stor dubbelsäng och en våningssäng, dvs plats för 4. Balkongen är gigantisk och vi hade fin utsikt över poolområdet och omgivningarna från 3e våningen. Hotellet har hissar så det var inget problem att bo högst upp. Hotellet ligger väldigt nära den fina Maria Pia stranden och du behöver enbart passera över en väg och in genom pinjeskogen så är du där. Sanden och vattnet på Maria Pia är väldigt fint. Positivt är att det finns gott om plats på fria ytor att lägga sig. Man behöver alltså inte hyra solstolar om så inte önskas. På beachen finns en rad större och mindre barer/restauranger, som i vissa fall även har öppet kvällstid. Vill man besöka gamla stan i Alghero, vilket man bör, så går det bussar direkt utanför hotellet. Kostar en euro att åka och tar ca 10 min beroende på trafiken. Resan går längs strandpromenaden och kräver inga byten. Mycket enkelt. Vill man promenera tar det ca 30 - 40 min. Vi har bott på Oasis två gånger nu och trivs mycket bra. Det är inte det modernaste alternativet men rent, väl underhållet, trevlig personal samt läget nära strand överväger eventuella åldersskavanker.

Det som vi hade önskat annorlunda är att köket i lägenheten varit mer välutrustat och kanske framförallt mer uppdaterat porslin, bestick och andra verktyg. Vidare i en lägenhet för 6 personer borde det finnas stolar till alla på balkongen samt att balkongen utrustas med parasoll. Vi hade även önskat längre öppettider på poolområdet närmast lägenheten. Stänger redan klockan 18.00 vilket kan kännas tidigt i den värme som råder under augusti. Hotellet hyr ut cyklar. Kvaliten på dessa är sådär. Kolla noga innan ni ger er iväg.

Rumstips: Välj lägenhetsalternativet för lägre kostnaden. bra lägenheter med tillgång till hotellets faciliteter med möjlighet till självhushåll.
Datum för vistelsen: augusti 2017
1  Tack Mikael L
Omdömet skrevs 12 augusti 2017

Vi bodde en vecka i lägenhetsdelen av hotellet. Rummen är spartanskt inredda men fullt funktionella. Om man reser med barn är deras lekplats jättebra och fräsch! Ligger dessutom precis bredvid poolområdet.
Hotellet ligger precis vid den fantastiska Maria Pia-stranden, tar endast 2 minuter att gå dit. Stort supermarket ligger ca 15 minuters promenad bort, kan verkligen rekommendera att handla chark och ost i delikatessdisken där för de som gillar den klassiska antipastin!
Bästa kaffet finns att dricka i den lilla hyddan som ligger mitt emot hotellet, supertrevlig kille som jobbar där!

Till det mindre bra som också drar ner helhetsupplevelsen - hotellets personal. Aldrig någonsin har vi blivit så dåligt bemötta som receptions personalen på detta hotell. Ohjälpsamma och otrevliga, har inget hyfs överhuvudtaget när det kommer till service och det faktum att man faktiskt betalar för att bo på detta ställe och då förväntar sig denna service. Kan tillägga att vi har rest mycket och är i inte kräsna eller har höga krav men dessa lever inte ens upp till grundläggande lägsta nivå.

Datum för vistelsen: juli 2017
2  Tack Antwan K
Omdömet skrevs 12 juli 2017

Bäst med detta hotel är läget till fina MariaPia stranden. Där kan man ligga i skuggan med gratis naturparasoll av pinjeträden. Kan vara trångt spec helgen. På hotellet bra m 2 pooler, inte så mkt folk. Vi bodde i lgh, var rymlig men spartansk lite tråkig furuinredning. Ingen kaffebryggare! Ingen wifi i lgh. Lugnt o tyst på området. Fint hyra cyklar 100kr/dag det var det värt. Kunde ha den till sent, så bra slippa gå fram till stan på kvällen o kunna cykla till supermarketen handla, bra cykelbanor.

Rumstips: Lgh ingen wifi.
Datum för vistelsen: juli 2017
2  Tack CaHe59
Omdömet skrevs 9 juli 2017 från mobil enhet

Detta Hotel är under all kritik..fruktansvärt dålig service, ingen servicekultur överhuvudtaget!!!
Personal i receptionen har ingen som helst känsla för människor eller service, svarar arrogant på frågor, vi bad att byta rum då vi bodde ovanför restaurang samt mot parkering, de vägrade att möta våra behov, hånskrattade och sa sorry! Vi frågade varje dag om byte, de var inte tillmötesgående med några frågor. Hyr ut cyklar till horribla priser, dessutom fungerade cyklarna knappt, inte heller de brydde sig personalen som hyrde ut cyklarna !
Katastrof ! Åk inte hit! Långt bort från Stad också, knappt belysning längs väg då man tar sig hem på kvällen ! Vill betona och tillägga att vi rest mycket och är ej gnälliga och kräsna människor.

Datum för vistelsen: juni 2017
4  Tack kimmokum
Omdömet skrevs 31 maj 2017 från mobil enhet

Bra läge vid Algheros bästa beach samt en härlig promenad till den gamla, mysiga stadsdelen. Fin cykelväg hela sträckan. Ca 20 minuters promenad till ISA supermarket, där man kan köpa nybakat bröd varje dag. De har riktigt fina charkuterier samt ost och vin för den matglade.

Två fina poolområden, men ganska dyrt med mat och dryck på hotellets barer. Fixa därför hellre egen frukost och lunch.

Lägenheterna har lite olika köksutrustning, så ta med egen skärbräda, korkskruv och konservöppnare för att vara på den säkra sidan. Rena och rymliga rum. Trevlig personal.

Utflykter att rekommendera är en tur till Bosa samt den magiska stranden "La Pelosa"/"Stintino".

Restaurangen "La Pergola" är mysig och mer än ok. I gamla stadsdelen kan man hitta flera andra restauranger, men välj med omsorg, då alla inte är bra. Undvik "La terraza", som är undermålig.

Ha en underbar resa!

Datum för vistelsen: maj 2017