“Bra hotell i Alghero.”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Carlos V Hotel
Rankad som nummer 7 av 49 hotell i Alghero
Omdömet skrevs september 24 2017

Hotellet ligger 15 minuters promenad från Gamla stan. Personalen är väldigt trevlig, bra städning. Man får gratis ta vatten, juice och kolsyrad läsk från rummets minibar varje dag. Frukosten var bra, mycket frukt fanns. Wi-fi fungerade mycket bra, även ute vid poolen. Poolen var en saltvattenpool. Inga bra badställen i närheten av hotellet, men badbuss fanns så man kan ta sig till närliggande strand i Alghero stad.

• Bodde här: September 2017, reste som ett par
Tack UllleB
Hotel Carlos V R, Responsabile relazioni con la clientela på Carlos V Hotel, svarade på det här omdömetSvarade november 27 2017

Snäll kund.
Tack för omdömet här på Tripadvisor.
Det glädjer mig att läsa att du, överlag, har haft en trevlig vistelse hos oss samt njutit av bland annat läget och hotell.
Det är genom våra gästers feedback vi motiveras till att ge fortsatt utmärkt service.
Vi hoppas få välkomna dig åter och kunna
Vänliga hälsningar, Hotel Carlos V.

Omdömet skrevs augusti 21 2017 från mobil enhet

När vi kom mottag de oss med ett trevligt bemötande och vi blev uppgraderade till ett större rum med havsutsikt. Gratis dricka från minibaren som fylldes på, kanon. En bit till gamla stan att gå och en 10 min promenad till närmaste supermarket.
Restaurangen under lunchen serverade god mat men personalen var under ALL KRITIK. Fick be om notan 3-4 gånger varje gång vi åt där, fick sitta och vänta på att vi skulle få menyerna och en dag slarvade de bort vår beställning. Vi är ett ungt par och det kändes som att de inte prioriterade oss alls vilket är under all kritik verkligen! Överlag är vi nöjda med hotellet.

Bodde här: Augusti 2017, reste som ett par
Tack isabellehalvarsson
Hotel Carlos V R, Responsabile relazioni con la clientela på Carlos V Hotel, svarade på det här omdömetSvarade december 1 2017

Tack för återkoppling på er senaste vistelse
Vi tar till oss av alla kommentarer, bra som dåliga, för att ständigt se vad vi gör bra och vad vi kan förbättra.
Ledsen att du hade denna erfarenhet i vår restaurang och ber om ursäkt.
Vi hoppas att ni kommer tillbaka och besöker oss snart igen så att vi får chansen att ge er en bättre upplevelse vid nästa besök.
Bästa hälsningar, Hotel Carlos V

Omdömet skrevs augusti 10 2017

AC:n fungerade ej och personalen konstaterade detta men skyllde på att det kan vara så ibland om det är 37 grader ute. Vi hade köpte ett rum med havsutsikt och lade mer pengar på boendet för att unna oss. Service var kass och ingen kompensation fick vi. Dag 2 så var allt vatten brunt och äckligt från handfatet och dusch. Det tog den 24 att åtgärda det och erkände att felet låg hos dem. Ingen som helst kompensation för det heller trots att jag påpekade detta och bad om någon monetär gest. Nä, detta hotel är fint men håller ej måttet för de 5 stjärnor det fått. Mer ett 4 stjärnigt hotel med dåligt service kan jag säga. 3 nätter blev det sen drog vi vidare. Spara dina pengar och bo lite mer spartansk dock med bra service i på hotellen intill.

• Bodde här: Juli 2017, reste som ett par
Tack Jara71

tack för att ni tagit er tid att skriva till oss!
Bästa möjliga trivsel och bekvämlighet är någonting vi alltid strävar efter, men dessvärre så misslyckades vi denna gång.
När det gäller det mörka vattnet var det ett problem med rören som sedan löstes.
Vi arbetar ständigt med att undersöka vår kvalité på hotellet för att se vad behöver utveckla och kan göras bättre.
Dina kommentarer kommer sändas vidare till berörda avdelningar på hotellet för framtida förbättringar, och vi hoppas även på en ytterligare möjlighet att få överträffa dina förväntningar i framtiden!

Omdömet skrevs augusti 8 2017 från mobil enhet

Precis vid vattnet ligget detta jättekomplex till hotell. Stor saltvattenpool och sköna stolar, trevlig poolpersonal och ett plus för gratis handdukar under hela vistelsen.
Rummen är rena och fräscha, relativt stora med allt man kan önska. Minibaren fylls på med vatten, läsk och juice som är gratis varje dag. Utöver detta stort utbud av öl, vin mm.
Restaurangerna som serverar frukost samt lunch/middag är superba!
Stort utbud och vällagat med god service!
Lagom gångavstånd till Gamla stan och ett perfekt boende för lata dagar i solen.
Rekommenderas!

Bodde här: Augusti 2017, reste med familjen
Tack Linda W
Hotel Carlos V R, Responsabile relazioni con la clientela på Carlos V Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Snall Linda,
Stort tack för det fina omdömet!
Vilka ord, wow! Vi blir så glada och vi hoppas att vi snart får tillfälle att välkomna dig åter.
Vi är så glada att ha dig som gäst hos oss.
Varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs juli 19 2017 från mobil enhet

Vi bokade sent och fick ett tråkigt rum utan havsutsikt, men stort och fräscht. Minibaren har gratis läsk och vatten vilket är generöst och ovanligt. Hårda sängar och som ofta i medelhavsländer en oförklarlig brist på eluttag där de behövs.
Stort badrum med både kar och dusch. Bidé är ett extra plus!
Vattenkokare. Frukostbuffén är fräsch och med stort utbud. Grönsaker lyser dock med sin frånvaro. Inte en tomatskiva/gurka ens!
Poolområdet är härligt med god tillgång på solstolar. Befriande att slippa paxande, det fanns i princip lediga stolar hela dagen. Fräscha poolhanddukar som man kunde byta hur ofta man ville. Stor, djup saltvattenpool. Badvakt med riktig servicevilja.
På avresedagen när vi hade sen flight erbjöds vi en stund i ett courtesy room för dusch och klädbyte. Bra!
Det negativa var att stranden nedanför är helt obadbar! Den luktar rutten tång( för att den i princip består av det). Och drinkarna i poolbaren var tråkiga och vattniga. Maten i hotellets a la carte restaurang provade vi bara på lunch och den var varken prisvärd eller speciellt god. Välj nåt annat av de hundratals andra ställena en kort promenad bort istället!

Bodde här: Juli 2017, reste som ett par
2  Tack Kristine E
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Algherohotell
0,3 km bort
Hotel Punta Negra
Nr 1 av 2 i Fertilia
706 omdömen
Visa priser

Besökt Carlos V Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Carlos V Hotel

Adress: Lungomare Valencia 24, 07041, Alghero, Sardinien, Italien
Region: Italien > Sardinien > Province of Sassari > Alghero
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Kostnadsfri parkering Restaurang Rumservice Swimmingpool
Typ av hotell:
Nr 1 av Familjehotell i Alghero
Nr 1 av Affärshotell i Alghero
Nr 6 av Lyxhotell i Alghero
Nr 9 av Romantiska hotell i Alghero
Prisklass: 1 089 kr - 2 581 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Carlos V Hotel 5*
Antal rum: 195
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Carlos V Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Hotel Carlos v
Carlos v Alghero

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?