“Oväntat dyr efterrätt ”
Omdöme om Nautilus

Nautilus
Rankad som nr 16 av 379 Restauranger i Alghero

Efter att ha gått hungrig från Mirador frågade vi på Nautilus om man kunde beställa bara efterrätt. Lava-chokladkakan var ljuvlig - liksom pannacotta. När notan kom tog de 5 eur i kuvertavgift, vilket innebar 50% högre pris.

Tack Andebark
Andrea P, Proprietario på Nautilus, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Grazie Andebark per aver pensato di assaggiare i nostri desserts nonostante abbiate deciso di mangiare in un altro ristorante.
Ovviamente i 5€ richiesti non sono una tassa particolare, ma semplicemente come recuta il nostro menù il coperto di 2,50€ per persona.
Cordiali saluti

Omdömet skrevs september 9 2017 från mobil enhet

Vi har varit på Nautilus två gånger under vår vistelse och båda gångerna har varit fantastiska! Ikväll åt vi grönsakspaj och mozzarella till förrätt och den var otroligt god! Pajen var så välgjord och god att den även skulle passa till huvudrätt fast i större format. Sen valde vi catch of the day, dagsfärsk fisk, grillad tillsammans med potatis och cocktailtomater och även det var en underbar upplevelse! Väldigt smakrik och fint rensad och upplagd. Priset på det blev inte alls så dyrt som vi trodde. Till efterrätt valde vi chokladkaka och pistagekaka, båda med en klick grädde på vardera sida. När man tog en bit av den varma kakan rann det goda innehållet försiktigt ut på tallriken. Hur det smakade går inte att beskriva i ord! Det var nog den godaste efterrätten vi båda smakat! Personalen på restaurangen är väldigt bra, vänliga och effektiva. En är dessutom lik Edward Norton så det är trevligt. Rekommenderar varmt denna bra och prisvärda restaurang!

Tack CamillaSod
Andrea P, Proprietario på Nautilus, svarade på det här omdömetSvarade september 11 2017

Thank you very much CamillaSod for your great review!
I'm very glad that you apreciazed our restaurant, waiters and food: all of our products are fresh and local!
A greeting from our Edward Norton
Thank you again and best regards,

Omdömet skrevs september 5 2017 från mobil enhet

Jag tillsammans med min familj och ett par vänner åt lunch på denna restaurang för några dagar. Jag beställde tonfisk, och en timme efter det fick jag hjärtklappningar, mycket huvudvärk och blev illröd över hela kroppen. Min sambo som fick smaka en liten bit av tonfisken blev också dålig i magen, som tur inte lika illa som mig. Vi fick åka till akuten i Alghero och jag fick ligga med dropp pga histaminförgiftning. Totalt tillbringde vi runt 4 timmar där, vilket förstörde vår vistelse i Alghero. Jätte tråkig upplevelse av denna restaurang, tyvärr.

Tack Maja P
Andrea P, Proprietario på Nautilus, svarade på det här omdömetSvarade september 5 2017

Dear Maja P,
surely a negative experience for you, that is not necessarily linked to our food: the products are all slaughtered as for food hygiene regulations and are therefore carefully devoted to our kitchen.
I'm sorry, however, for the incident, but a congestion might be the cause of your illness, not to be excluded.
Really sorry because in NAUTILUS we only have fresh products that aim for the pleasure and well-being of our customers.
Yours sincerely

Omdömet skrevs augusti 23 2017 från mobil enhet

Fin restaurang, trevlig personal och bra service! Pastan var utsökt och utsikten lika så. Vi lyckades få ett bord trots välfylld bokningskalender. Se till att boka bord om ni vill njuta av en fin middag i solnedgången på terassen med utsikt över hamnen!

1  Tack Ronja S
Andrea P, Proprietario på Nautilus, svarade på det här omdömetSvarade augusti 24 2017

Thank you so much for you feedback to our restaurant: I'm very glad that you apreciazed our service, location and in particular food:
all of our products are fresh and local.
Thank you again Ronja S and best regards

Omdömet skrevs augusti 11 2017 från mobil enhet

Jag och sambon besökte denna restaurangen. Vi åtsvärdfisk och tonfisk med stekt potatis. Maten var fint upplagd men för mig ganska smaklös. Det var inget speciellt med serveringspersonalen, de kunde bra engelska vilket var skönt.
Utsikten var väldigt vacker, men förtjänar inte en sådan hög placering på trip advisor.

Tack Nelly H
Andrea P, Proprietario på Nautilus, svarade på det här omdömetSvarade augusti 12 2017

Good evening Nelly H,
Sorry that you have judged the NAUTILUS not of a high standard, but we work very hard to have a good success with our customers, using just fresh products and staff friendly and professional.
Kind regards,
Andrea

Resenärer som tittade på Nautilus tittade också på

Alghero, Province of Sassari

Besökt Nautilus? Berätta vad du tyckte!