“Mysigt och gott!”

Bra för: Lokal mat, Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Lunch, Bokningar
Område: Castello
Omdömet skrevs 30 april 2018

Vi åt middag på Ai Barbacani flera gånger för att restaurangen var trevlig, menyn varierad, maten vällagad och god och personalen uppmärksam och bra. Det finns ett speciellt bord för två, alldeles intill kanalen, mycket romantiskt!

Datum för besöket: april 2018
1  Tack Anders P

Omdömet skrevs 24 november 2017 från mobil enhet

Vi åt en härlig fredagsmiddag, hade bokat bord i förväg vilket är nödvändigt. Valde att dela på två huvudrätter, en fritto pesce misto som var supergod, och en vegetarisk rätt med valnötter och potatis, till det en insalada misto. Fräscht och väldigt gott. Trevligt med varsin gratis spumante när vi kom, och varsin dito grappa när måltiden var avslutad. Delade också på en tiramisu, alltid gott med espresso. Vi köpte en extra halvliter spumante och en flaska vatten till maten. Notan stannade på rimliga 60 euro. Trevlig servitris, och bra service, men det kändes som att dom ville ha iväg oss för att få plats med nya gäster, vilket drog ned betyget.

Datum för besöket: november 2017
Tack 482katt
Omdömet skrevs 8 december 2016

Besökte restaurangen efter att ha hittat den på Tripadvisor och närheten till vårt hotell. Inredningen var fin och personalens bemötande var trevligt men tyvärr levde maten ej upp till våra förväntningar. Inte värt pengarna.

Datum för besöket: december 2016
Tack 792catarinas
Omdömet skrevs 17 oktober 2016

Som de flesta restauranger i Venedig så ligger denna restaurang inne i en liten gränd men när man väl hittar den blir man inte besviken.
Man bjuds på ett glas prosecco när man kommer och ett glas limoncello efter avslutad måltid och det är ovanligt i Venedig.
Servicen är alldeles utmärkt och maten förträfflig. Vi åt en måltid med grillad fisk och skaldjur som var väldigt god och fantastiskt vacker. Inte bara vi utan flera andra gäster blev positivt överraskade.
Eftersom restaurangen inte heller ligger direkt vid ett turiststråk, så är den tämligen prisvärd.

Datum för besöket: oktober 2016
Tack Stesse
Omdömet skrevs 27 juli 2015

När vi såg det lilla balkongfönstret från en liten bakgata kände vi att vi måste gå in. Oerhört pitoreskt, fantastisk mat och mycket trevlig personal. Att man får ett glas prosecco när man begrundar menyn och ett glas limoncello eller grappa som avsutning är bara plus i kanten. Hit kommer vi gärna igen.

Datum för besöket: juli 2015
Tack anders E

Resenärer som tittade på Ai Barbacani tittade också på

Venedig, City of Venice

Besökt Ai Barbacani? Berätta vad du tyckte!