“Inget särskilt”
Omdöme om Bistrot de Venise

Bistrot de Venise
Boka med
Spara upp till 20°% när du bokar online *
Bistrot de Venise har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 89 av 1 615 Restauranger i Venedig
Kök: Italienskt
Bra för: Romantiska möten, Lokal mat, Särskilda tillfällen, Affärsmöten
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Middag, Lunch, Leverans, Bokningar
Område: San Marco
Omdömet skrevs 10 juli 2018 från mobil enhet

Ett klassiskt ställe.
Ok mat. Smakar vad man förväntar sig. Men för dig som söker något extra skulle jag inte rekommendera detta stället.
Lite för dyrt också.
Men väldigt fräscht.

Datum för besöket: juli 2018
Tack Amanda P

Omdömet skrevs 14 juni 2016 från mobil enhet

Tredje gången jag besökte denna restaurang. Första gången var vi helt lyriska. Allt var suveränt och jag betygsatte med 5 stjärnor. Exakt ett år senare gjorde vi ett återbesök och blev ganska besvikna. Denna tredje gång tänkte jag att dem ska få en sista chans och tyvärr blir det just så ... Sista gången! Dyrt och jag skulle säga att stället lever på gamla meriter. Vinlistan är rent ut sagt skrattretande avseende priser och om det inte är smockfullt för kvällen så får man en somalier på halsen som försöker lura på en svindyra viner!

Datum för besöket: juni 2016
Tack MiaochBosse
Omdömet skrevs 18 maj 2016

Dyr mat, ganska smaklös. Jag har varit där tidigare och var mycket nöjd med maten därför gick vi tillbaka till denna restaurang. Det blev däremot sista gången vi besökte dom.

Datum för besöket: maj 2016
Tack LINDSKOOG
Omdömet skrevs 24 augusti 2015 från mobil enhet

Utsökt!

Romantiskt, mysigt och smakrikt. Mycket kunnig och trevlig personal, fin lokal och vällagad mat. Vi hade svårt att hitta hit, men väl där hade de behållt vårt bord trots 2 timmars försening - mycket tacksam för det!

Datum för besöket: augusti 2015
Tack Luttenp
Omdömet skrevs 29 oktober 2014

Jag bokade min plats på restaurangen flera veckor innan vi skulle till Venedig och förklarade upplägget med att jag skulle fria till min flickvän. Ja beskrev hur jag ville ha upplägget under kvällen att jag ville ha ett fristående bord en bit från de andra med en lite mer "romantisk" inramning. De förstod helt och förklarade att de även hade en romantic menu vilket jag bestämde mig för.

Personalen och servicen var mycket trevlig och bra. Som utlovat fick vi vårt bord en bit längre ifrån de övriga gästerna, nära kanalen med passerande gondoler vilket gav en väldigt romantisk inramning till middagen.

Maten var annars av blandad karaktär. Förrätterna var väldigt goda medan min huvudrätt (köttbit) inte riktigt var "medium" som beställt utan snarare well done. Tror det mer handlade om dagsform än att de inte kan laga mat för smakerna var väldigt goda likaså presentationerna av rätterna.

Efterrätten (Cuor de Venexia) var helt okej, trodde den skulle vara godare men smakerna föll mig inte riktigt här. Den hade varit godare utan all strössel..

Helhetsupplevelsen är dock väldigt positiv men jag tror jag skulle valt maträtter från den vanliga menyn och inte den romantiska. För vi såg andra gäster som såg ut att ha fantastiska desserter på sina tallrikar.

Vill du ha en trevlig mat- och helhetsupplevelse så skall ni definitivt komma hit och försöka att ta ett bord ute.

Datum för besöket: oktober 2014
    • Atmosfär
1  Tack alekspacho

Resenärer som tittade på Bistrot de Venise tittade också på

Venedig, City of Venice

Besökt Bistrot de Venise? Berätta vad du tyckte!