Omdömet skrevs 12 april 2017

Stannade tre dygn i april på detta hotell. Ett bra mellanklasshotell med en frukost som var mycket inriktad mot sötsaker. Rummen är ganska små, men har man tur kan man få ett med en smal balkong med utsikt mot en mindre kanal. Sopbåten dundrade fram vid 7-tiden och då kom man ju upp. Bra sängar och ett trångt badrum. Detta hotell är inte prisvärt trots gångavstånd till mycket. Prisnivån borde indikera en högre standard. Takterassen var stängd trots att vi bodde där 5-8 april. Fortfarande vinter enl. receptionen? Det var 22 grader C utomhus!

Datum för vistelsen: april 2017
Tack Hans C
ALA2494, Responsabile relazioni pubbliche på Hotel Ala - Historical Places of Italy, svarade på det här omdömetSvarade 14 april 2017

Dear guest,
Thank you for taking the time to share your review about your stay at the Hotel Ala – Venice on TripAdvisor. We appreciate your feedback regarding your stay and will work to meet your expectations. I do hope that we will have the pleasure of welcoming you back again soon.
Sincerely,
Jury

Omdömet skrevs 1 oktober 2015

Ett trevligt hotell i bra läge nära Marcusplatsen.Litet rum, men fin utsikt över det lilla torget. Bra, men för liten frukostmatsal. Riklig frukost. Tillgång till internet men datorn mycket långsam. Vänlig reception. Del av hotellet saknar hiss. Inget för handikappade!
Sängarna lite hårda och kuddarna stora men klumpiga.

Rumstips: Kolla om rummet finns i hissdelen
Datum för vistelsen: september 2015
Tack Bengt E
ALA2494, Responsabile reception på Hotel Ala - Historical Places of Italy, svarade på det här omdömetSvarade 5 oktober 2015

dear guest ,
thank's, we'll use your suggestions

ciao

Omdömet skrevs 1 juni 2015

Trevlig personal men rummet vi bodde på krävde reparation och var extremt lyhörd. - Kortnyckeln var extremt känslig (första dagen fick personalen dessutom byta ut vår nyckel) - Toaletten var trasig - Kylen var trasig - Internet var extremt långsamt på rummet - Väldigt lyhört (Jag bor ca 40nätter på BW per år och är diamantmedlemm trots det fick vi rummet som alla gick förbi trots att min fru berättade att vi kom dit för att överraska mig på min födelsedag). -Kanon bra frukost buffé Om det inte vorit för den trevliga personalen och frukostbuffén så hade jag satt betyget "hemskt".

Datum för vistelsen: maj 2015
Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
1  Tack MichaelH1615
ALA2494, Public Relations Manager på Hotel Ala - Historical Places of Italy, svarade på det här omdömetSvarade 2 juni 2015

Dear Guest, sorry we did not exceeed your expectation and remain at your disposal for any further details you may be willing to communicate
regards
andrea

Omdömet skrevs 6 augusti 2013

Mycket trevligt hotel i världens mest romatiska stad.
Bra läge, fint rum, bra frukost, trevlig personal.
Hade fönster mot kanal med förbipasserande gondoler och sång från dessa, fantastiskt.
Hotellet ligger nära till båttaxi eller reguljära båterna till/från flygplatsen.

Rumstips: Rum 279 var enligt vår mening helt ok, låg på första våningen. Det finns en liten hiss samt även en liten trappa upp.
Datum för vistelsen: juli 2013
Tack Sten L
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 17 september 2011

Bekvämt och rent rum men för trångt.
Man behöver nattlampa för att hitta rätt på natten för att undvika att stöta i något i röran.
Frukosten var varierad, fräsch och mycket bra.
Vänlig och informerad personal som talade engelska och ibland franska.

1  Tack GLT-LCT