Omdömet skrevs 27 april 2017

Trappor även till 1:våning. Ingen hiss.
Vi bodde på rum 109 där badrummet var så smalt att man inte kunde sitta ordentligt på toalettstolen.
Rum 110 hade dock ett större badrum så det varierade mellan rummen.

Bra frukost. Bra läge nära till alla sevärdheter. Bra sängar. Nära att gå med resväska från transferbåten.

• Bodde här: april 2017, reste med vänner
Tack amo627
Omdömet skrevs 14 juni 2016 från mobil enhet

Bott här två gånger. Älskar detta lilla mysiga hotell. Det är helt otroligt att det finns så många gnälliga människor som klagar hej vilt på detta hotell. LÄS PÅ innan ni bokar! Vad förväntar sig folk av ett så förhållandevis billigt hotell??? Dessutom bor man ju i gamla historiska byggnader med trånga utrymmen. Vill man ha lyx så KOSTAR det. Är det så svårt att förstå? Liten frukostmatsal med det nödvändigaste och man ser gondoler flyta förbi utanför fönstren - en trevlig detalj, men förvänta er inte någon storslagen frukostbuffé med varm mat! Alla rum är olika så lämna önskemål om ni har särskilda krav! Hiss finns inte t ex så orkar ni inte bära väskor så boka på 1:a våningen!

Bodde här: juni 2016, reste med familjen
Tack MiaochBosse
Omdömet skrevs 25 maj 2016

Rummen är i stort behov av uppfräschning. Heltäckningsmattor med stora fläckar. Sängarna stenhårda och det luktade fukt/mögel i rummet.
Vi hade bokat ett 3-bäddsrum. Extrasängen var ett sänskåp. Tur att vi inte blev 3 stycken.
Frukosten var ok men inte mer, några frallor och burkskinka.
Läget var dock bra och priset.
Jag kan inte rekommendera detta hotell om de inte tar sig i kragen och gör en ansiktslyftning. När man kikar på bilder av hotellet så är det nog några år gamla.

Tips för att välja rum: Wifi fanns endast i lobbyn
  • Bodde här: april 2016, reste med familjen
Tack Mossan2013
Omdömet skrevs 17 maj 2016

Rummet var mycket slitet. En stor fläck på heltäckningsmattan, ett stort hål i dörren till badrummet, på badrumstaket släppte färgen så det råkade komma färgflagor i mitt hår.
Duschen var inte utrustad med någon hylla eller liknande att sätta schampoflaskor mm, en var dessutom i storlek av en mindre garderob.
Rummet kändes "sanerat" av oerhört starka rengöringsmedel.

Tips för att välja rum: Försök få ett rum på våning ett, ingen hiss och branta trappor. Inget hotell för äldre.
  • Bodde här: maj 2016, reste som ett par
Tack LINDSKOOG
Omdömet skrevs 25 oktober 2014

Jag och min man bodde här i 4 nätter. Vi var lite oroliga efter att ha läst en del riktigt dåliga recensioner, men blev mycket glatt överraskade. Vi bokade först ett annat hotell, som var mycket dyrt, men sedan efter hand kom det erbjudanden, som fick mig att boka om 2 gånger och till slut blev det detta hotell p g a priset och läget. Istället för att betala 10.000 SEK för 4 nätter betalade vi nu bara 4.700 SEK. Mycket mer pengar att spendera på mat och nöjen! Hotellet var lätt att hitta och låg perfekt till mellan Rialtobron och Markusplatsen. Det var rent och prydligt. Vårt rum var inte på något vis för litet och badrummet var helt OK, dock kunde man sakna belysning vid badrumsspegeln. Sängarna var bekväma och vi sov gott. Livligt på dagen men tyst och lugnt på natten. Frukosten fullt tillräcklig och morgonen när vi checkade ut, så var frukosten redan färdig kl 6:30, vilket gjorde att vi hann släng i oss lite frukost, vilket vi inte hade förväntat oss. Personalen var vänlig och det finns absolut inget att klaga på. Men vill man ha lyx så får man betala en hel massa för det i Venedig. Skulle gärna bo här igen. - En del klagar på att det inte finns hiss, men detta står tydligt beskrivet i hotellbeskrivningen, så folk får skylla sig själva när de inte läser på bättre!

• Bodde här: oktober 2014, reste som ett par
Tack MiaochBosse