“Fantastiskt underbart”
Omdöme om Algiubagio

Algiubagio
Boka med
Algiubagio har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 174 av 1 614 Restauranger i Venedig
Kök: Italienskt
Bra för: Affärsmöten, Lokal mat, Särskilda tillfällen, Romantiska möten
Middagsalternativ: Lunch, Sent på kvällen, Frukost, Middag, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 25 juli 2017 från mobil enhet

Vi tog alla tre deras 2-rättersmeny för 36€ var, och vi blev alla tre helt hypnotiserade av den fantastiska råbiffen, med vaktelägg, tryffel, och dijonsenap, underbar! Andra rätten var inte fullt lika fantastisk men fortfarande över all förväntan. Vi hade sett restaurangen någon kväll tidigare men då var köket stängt tyvärr så vi provade några dagar senare! Underbar atmosfär, några bord bort satt det en kvinna och sjöng opera lite till och från (en gäst). Väldigt märkligt men definitivt en stämningshöjare. Imponerande vinlista med väldigt bra priser, vi tog en fl som visade sig inte ens ha 100% påslag. Rekommenderar varmt till alla!

(Observera att vid fel väderförhållanden så är det väldigt mycket mygg)

Datum för besöket: juli 2017
Tack Filip L

Omdömet skrevs 13 juli 2017 från mobil enhet

Efter att ha sett restaurangens höga betyg och läst flera fina omdömen (i och för sig även några dåliga) bestämde vi oss för att äta middag på Albiubagio. Det var vackert att sitta på pontonen på kvällen med utsikt mot Murano och passerande fartyg. Tyvärr var mat och service inte lika bra. Köket har en ambition som det inte alls klarar av att leva upp till. Annars fina och goda råvaror försvinner (och förfars) i försök att framstå som lite spännande och nytänkande. Servicen är mycket långsam och det tar alltför lång tid att få mat på bordet. Till detta ska läggas att priserna är klart högre än de flesta andra restaurangerna i området. Långt ifrån prisvärt med andra ord. Bortsett från utsikten var detta den klart sämsta matupplevelsen på många år i Venedig och i Italien.

Datum för besöket: juli 2017
Tack esseman
Omdömet skrevs 14 oktober 2016 från mobil enhet

Underbar mat och fantastisk service. Deras råbiff men ägg, senap och svart tryffel var sjukt god. Plus att de hade en grymt god öl på menyn med. Jag drack prosecco och öl. Jättegott!!!
Kan varmt rekommendera denna restaurang.

Datum för besöket: oktober 2016
Tack Cecilia F
Omdömet skrevs 8 juni 2016 från mobil enhet

Fantastiskt god "pasta of the day". Härlig uteservering på vattnet. Bra miljö, bra service men framför allt god mat. Hoppas fler hittar hit.

Datum för besöket: juni 2016
Tack Birgitta B
Omdömet skrevs 19 augusti 2013

En restaurang som har de flesta kriterierna uppfyllda för att vara hög klass. Maträtter, som visar att kocken har tänkt till och en imponerande vinlista. Priser som utifrån det inte är helt avskräckande. Mycket nöjda när vi tog vaporetton därifrån.

Datum för besöket: augusti 2013
    • Atmosfär
Tack Kenneth B

Resenärer som tittade på Algiubagio tittade också på

Venedig, City of Venice

Besökt Algiubagio? Berätta vad du tyckte!