“Mysig matsal”

Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Middag, Lunch, Bokningar
Område: Cannaregio
Omdömet skrevs 13 juli 2017 från mobil enhet

Som så många andra i Venedig försöker man undvika alla turistfällor och hitta genuina ställen där lokalbefolkningen äter. I juli och augusti är det svårt eftersom det nästa bara är turister i stan. Vi trodde vi hade hittat rätt när vi spanade ut Alla Vedova, men väl på plats i matsalen kändes det inte lika genuint även om den har en mysig känsla. Servicesen var snabb och vänlig och maten var också helt ok med flera enkla och vällagade rätter med motsvarande priser. På det stora hela en bra och prisvärd restaurang men som saknar något extra för att kunna komma upp i högre betyg.

Datum för besöket: juli 2017
Tack esseman

Omdömet skrevs 31 december 2016 från mobil enhet

Trevlig trattoria med genuin italiensk mat. Tog pasta med räkor och chili samt klassiska spaghetti vongole. Smakade utmärkt. Lunch för 40 euro inklusive dricks.

Datum för besöket: december 2016
Tack Rorsjohus
Omdömet skrevs 7 juni 2016 från mobil enhet

Allt fel. Enda ljuspunkt är köttbullen. Smaklöst. Lång väntan. Inga tillbehör. Majonnäs till det friterade var bara att glömma.

Datum för besöket: juni 2016
Tack Birgitta B
Omdömet skrevs 10 maj 2014

Vi tittade in för att ta en köttbulle och ett glas vid disken, blev förtjusta och åt vid senare tillfällen både lunch och middag på den här lilla kvarterskrogen.Vällagad mat i lite rustik stil. Hög stämning och italienska dominerande språk bland gästerna. Mycket prisvärt. Vi gör säkert ett nytt besök när vi nästa gång är i Venedig

Datum för besöket: september 2013
    • Atmosfär
Tack christian l
Omdömet skrevs 6 maj 2014

God mat. Genuina lokala maträtter. Trevlig personal. Bra priser. Läge nära Ponte di Rialto, men ändå lite avsides från turiststråket.
Rekommenderas verkligen!

Datum för besöket: april 2014
Tack Jacob_Obrecht

Resenärer som tittade på Cà D'Oro alla Vedova tittade också på

Venedig, City of Venice

Besökt Cà D'Oro alla Vedova? Berätta vad du tyckte!