Hotwire.com
Rabattmeddelande! 14 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 14 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 231 US$/natt.

• Pool
  • Fri parkering
Hotel Vallee Blanche(Courmayeur)(Mycket prisvärt!)
Hotel Svizzero(Courmayeur)
Orbitz.com
Rabattmeddelande! 12 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 12 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 226 US$/natt.

Hotel Dolonne(Courmayeur)
Hotel Berthod(Courmayeur)
Orbitz.com
Omdömet skrevs 29 januari 2017 från mobil enhet

Ligger precis bredvid stora kabinen från byn upp till systemet. Helt okej hotell ca 200m från centrum av Courmayeur. Stort rum men väldigt lyhört. Frukost okej, inget extra men det man kan förvänta sig fanns framdukat.

Bodde här: januari 2017, reste med vänner
Tack Pontus B
Omdömet skrevs 4 mars 2016

Närmre liften än så här kan man inte komma!!
Bra skidåkarfrukost, trevlig personal som dock kunde varit bättre på engelska. Rummen var okej för en skidsemester då man inte hänger allt för mycket där
Wi-Fi var kasst!!

• Bodde här: februari 2016, reste med familjen
Tack Annika I
Omdömet skrevs 23 februari 2016

Hotellet var smutsigt, rentav äckligt. Fick allergisk reaktion pga smutsiga mattor och dålig städning. Personalen var otrevlig. Var lovade city view, men hamnade i källaren på annexet, där förövrigt alla nordeuropéer var placerade, antagligen då de vanligtvis inte klagar. Kände oss lurade! Hotellet var kanske med god vilja 2-stjärningt! Dåliga sängar, täcken och kuddar och rumstemperatur. Läget är dock bra!

Tips för att välja rum: Boka ett annat hotell så ni inte förstör semestern i en annars trevlig by/skidort!
  • Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack Fredrik A
Omdömet skrevs 21 februari 2016 från mobil enhet

Säger sig vara 4-stjärnigt. Snarare 2-stjärnigt.Enormt slitet: söndrigt tyg på alla soffor i foajén. Slitet för övrigt i korridorer och rum- sannolikt inte renoverat sedan 70-talet. Hotell-managern är en oseriös, oempatisk och rent utav elak människa. Han bakbinder receptionspersonalen så att de inte får hjälpa till!!
Vi begärde allergirum i förväg-- vi fick ett rum som enbart var städat-- katastrof och akut astmareaktion som föranledde besök på akutcentral och resten av veckan helt förstörd. Vi var tvungna att byta hotell för att inte försämra sjukdomen. Hotellmanagern vägrade hjälpa till och dessutom vägrade betala tillbaka för 4 outnyttjade nätter.
Inte deras fel att vi hade astma var deras reaktion!!!! Vi har ju städat rummet!
Hotellet verkar vara känt i byn som ett av de sämre vid förfrågningar vid restaurangbesök.

Bodde här: februari 2016, reste med familjen
1  Tack Jonas L
Omdömet skrevs 1 januari 2016

Ett hotell med 2 olika byggnader.
Huvudbyggnaden har trevliga sällskapsytor med pianobar mm och ligger uppe vid vägen.
"Annexet" eller hur man kallar byggnaden, ligger några hundra meters promenad från huvudbyggnaden.
Det känns som att man köpt upp ytterligare ett litet hotell och kallar det för att vara samma hotell, men känslan man får är att det är 2 olika hotell.
För oss var detta inte ett problem att det var 2 byggnader, byggnad nummer 2 ligger närmre kabinliften och har ett perfekt läge för just det.
Men att hotellet skulle vara 4 stjärnigt håller jag inte med om. Iallafall inte i byggnad nummer 2.
Nu vet jag ju inte hur rummen ser ut i huvudbyggnaden, men i "annexet" tycker jag det var svag 3 stjärnigt. Omodernt och äldre med skavanker på tex soffan där tyget var lite trasigt, garderoben stod så nära sängen att man absolut inte kunde öppna garderoben Så det blev goda skratt iallafall
Vår frukost serverades i byggnad nummer 2 där vi bodde, och även det känns mer som 3-stjärnigt och inte 4 stjärnor. Även där får man känslan att det egentligen är 2 olika hotell. Men frukosten var helt ok
Och rent på rummet, större yta att sitta på, fint städat varje dag osv

Så vi är helt klart nöjda, men tycker att det borde framgå att om man bokar/hamnar i byggnad nummer 2 så är det 2-3 stjärnigt och inte 4-Stjärnigt
Jag hade läst om detta med annexet och förberett oss på att det kunde vara så att vi hamnade där, vi hade bokat dom sista 2 rummen och tyckte vi fått ok pris, så vi anade att det skulle bli så.
Men vi hade uppskattat att veta att i just den byggnaden vi skulle bo så är standarden 3- Stjärnig
I övrigt är läget perfekt precis vid kabinliften, några hundra meters promenad och man är vid gågatan, personalen trevlig

• Bodde här: december 2015, reste med familjen
Tack JennyJimmy