Omdömet skrevs 29 april 2018 från mobil enhet

Det här hotellet är inte det nyaste, ej heller det modernaste. Men det finns gott om hjärta och trevlig atmosfär. Ett korrekt och vänlig bemötande är viktigt för trivseln och det hittade vi här. Hotellet har sina år på nacken men på det stora hela är det ett boende jag kan rekommendera. En god och väl tilltagen frukostbuffé med en trevlig liten lounge-avdelning vid baren. Välstädade rum och en trevlig liten badanka på toaletten gjorde första intrycket gott :-) Vår AC tror jag inte fungerade, men den behövdes å andra sidan inte. Hotellets placering ett stenkast från centralstationen och flygbussar gör ju att en weekend kan användas till semester och inte onödiga transporter. Vi var också på San Siro och såg Milan-Napoli. Kul att morgonen efter få ett gediget reportage från matchen i samband med frukost. På TVn rullar mycket sport..

Datum för vistelsen: april 2018
2  Tack Thomas H
Omdömet skrevs 16 april 2018 från mobil enhet

Bra hotell, nära centralstationen och metro eller en promenad från centrum. God frukost, trevlig personal. Fritt vatten o cola fylldes på varje dag i kylen på rummet vilket vi inte varit med om tidigare. Inför vistelsen fick vi designa vår vistelse, ex val av dryck, kuddar, toapapper mm. Badanka att ta med hem .

Datum för vistelsen: april 2018
1  Tack GPH38
Sharon M, Responsabile relazioni con la clientela på Hotel Berna, svarade på det här omdömetSvarade 17 april 2018

Dear GPH38,

Thanks for your rate and feedback!
We are delighted you enjoyed the services, the location and our staff :-)
Visit us again

Omdömet skrevs 25 februari 2018 från mobil enhet

Ett personligt hotell med superläge. Inte det flottaste området men otroligt strategiskt. Nära metron och centralstationen.
Bodde i ett speriorrum med extra bädd. Fräscht och med en minibar som ingick.
Stort utbud till frukost (även om mycket är sött)
Vänlig och hjälpsam personal.

Datum för vistelsen: februari 2018
1  Tack Sonja-Ulrika
Omdömet skrevs 14 november 2017 från mobil enhet

Ett hotell måste varken vara stort eller supermodernt för att man ska trivas som gäst, det är Hotel Berna ett bra bevis på. Vi var ett sällskap på 11 personer och alla är överens om att Hotel Berna överträffade våra förväntningar. Mycket fin frukost med glutenfria alternativ. Fina rum. Men bäst av allt var den trevliga personalen. Världsklass!

Datum för vistelsen: november 2017
Restyp: Reste i arbetet
2  Tack Stefan B
Omdömet skrevs 3 juli 2017 från mobil enhet

Hotellet är en aning slitet men har en trevlig atmosfär. Bäst service är det av frukostpersonalen. En promenad på 2-3 kilometer så når du den vackra Duomo DI Milano. Plus för parkeringsmöjligheter om du reser med bil.

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack christopherhB5987FH
Fontana-GM, Direttore generale på Hotel Berna, svarade på det här omdömetSvarade 9 juli 2017

Dear christopherhB5987FH,

Thank you for having been our guest at Hotel Berna and for spending your precious time writing your feedback.

Concerning your comment “hotel a bit dated”, we strive to be honest and transparent by providing accurate descriptions and photos on our website and social media channels so that our guests can fully understand in which hotel they are booking.

Every year we carry out important renovation-works in order to offer our guests unique and unforgettable experience. It is fair to say that our interior decor and design, especially in the public spaces, have a classic old style. We certainly understand that our „look and feel“ may not meet every guest’s taste.

However, we are very happy to know that you liked our atmosphere, the professionalism of our staff and our convenient location.

Hoping to have the chance to welcome you very soon again.

Best regards.
Carlo Fontana GM