“Overkligt vackert!!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
A Casa Mia
Rankat som nummer 29 av 183 B&B/värdshus i Bergamo
Omdömet skrevs juni 18 2016

Två nätter, allt perfekt!! Tack Christina för vackert rum, gudomlig utsikt, supergod frukost och mycket bra mottagande!!
Detta B&B ligger i Bergamo Alta. Man tar buss nr 1 från tex tågstationen eller från Bergamo Flygplats till slustationen Colle Apperto. Därifrån kan det vara lite svårt första gången att hitta till B&B A Casa Mia men man kan fråga på Konditoriet vid busshållplatsen!
Inte långt från huset ligger en jättebra restaurang La Columbina med genuin god mat från trakten.
Bergamo är en pärla liksom detta B&B.

Jag kommer snart tillbaka!

Christina från Stockholm

Tips för att välja rum: Det röda rummet= fantastisk utsikt över dalen och Bergamo
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juni 2016, reste ensam
Tack Christina G

Omdömet skrevs november 1 2015

Vi var 4 vuxna som delade på dett rum. Det är ett enkelt ställe men har allt du behöver. Vi hade 4 enkelsängar, ett eget badrum (som låg utanför sovrummet) men som bara användes av oss. Utsikten från rummet var bedårande vacker!! Rummet hade en liten balkong så man kunde sitta ute men bara plats för ett par stolar. Rent och fräscht. Värdinnan, Christina, gjorde en go frukost. En buffé bestående av yourhurt, ägg, juice, te/kaffe, bröd, ost, charkuterier, färsk frukt oh lite sötsaker. När vi skulle åka iväg tidigt på utflykt en morgon var hon snäll och gjorde ett frukostpaket som vi kunde ta med oss på tåget, vilket vi uppskattade väldigt mycket. Stället ligger nära gamla stan där det finns gott om mysiga restauranger. Det ligger även nära busshållplatsen så det är nära att ta sig till nya stan eller flygplatsen. Biljetter köper man i tidningskiosken bredvid busshållplatsen. Det tar ca 30 min till flygplatsen Christina var snäll och bokade oss en taxi vid vår ankomst eftersom vi ankom med ett sent flyg och bussarna inte kängre gick. Vi vill tacka Christina för vår vistelse och hoppas att återkomma någon gång.

• Bodde här: September 2015, reste med familjen
1  Tack mayflower033
Omdömet skrevs oktober 24 2015 från mobil enhet

Väldigt trevlig och familjärt litet bed & breakfast. Kanonbra läge i gamla stan i Bergamo med utsikt över dalen från balkongen. Lugnt och tyst men samtidigt centralt. Mysig traditionell italiensk frukost. Rekommenderas varmt!

Bodde här: September 2014, reste med vänner
Tack uask
Omdömet skrevs juni 8 2015 från mobil enhet

Vi stannade 4 nätter. Läget nära Funicolar till San Viglio och med Citti Alta runt hörnet är oslagbart. Frukosten med charkuterier, ostar, ägg, yoghurt, kaffe, te, juice, mm slår vilken hotellfrukost som helst. Värdinnan är hjälpsam och tillmötesgående.

Bodde här: Maj 2015
Tack Sverker S
Omdömet skrevs april 23 2013

Toppen läge. 1:ans buss direkt från flygplatsen till Casa Mia. Cristina var mycket hjälpsam med tips och råd. Frukosten var klar när man själv ville. Gamla stan runt hörnet och övre bergbanan strax intill. Gamla Bergamo är fantastiskt trevligt. Han även med en match på San Siro i Milano.
Ett B&B som kan rekommenderas varmt!

• Bodde här: April 2013, reste som ett par
Tack Patrik59
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Bergamohotell
0,5 km bort
Donizetti b&b
Nr 7 av 183 i Bergamo
167 omdömen
Visa priser

Besökt A Casa Mia? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om A Casa Mia

Adress: Via Degli Orti 1, 24129 Bergamo, Italien
Region: Italien > Lombardiet > Bergamo provinsen > Bergamo
Bekvämligheter:
Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Typ av hotell:
Rankad som nummer 29 av 183 B&B/värdshus i Bergamo
Prisklass: 548 kr - 927 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Antal rum: 3
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia och TripOnline SA så att du tryggt kan boka med A Casa Mia. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
a Casa Mia Hotel Bergamo

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?