Omdömet skrevs 27 juli 2017 från mobil enhet

Vi bodde på Grand Hotel Savoia i Genoa, som ett stopp på vägen mot Cinque Terre. Fräscht hotell med stora rum. Personalen var snabb och hjälpsam, bjöd sonen på glass medan vi väntade på vårt rum. Gymmet var litet men funktionellt, takbaren mysig med magisk utsikt. Men det bästa sv allt, frukosten. En buffé med verkligen allt, från färsk frukt till ett stort hav av kakor och bullar. Naturell yoghurt och fräscha juicer. Allt serverat av leende personal på den vackra takterrassen.

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack Charlotte_G1103
Omdömet skrevs 5 juli 2017 från mobil enhet

Hotell med mycket fina rum och utsikt över staden. Vi bokade rum med tillgång till spa vilket kan rekommenderas. Vi reste med bil och hotellet erbjuder parkering för 25 Euro per dygn. Vid frukost så finns möjlighet att få sin omelett tillagad.

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack christopherhB5987FH
Omdömet skrevs 28 juni 2017 från mobil enhet

Ett trivsamt hotell för den som är på genomresa på italienska rivieran. Genua som stad är, tjusiga resereportage till trots, inte en stad jag rekommenderar andra att stanna särskilt länge i eller alls. Men på Grand hotell savoia är rummen trevligt inredda i äldre stil med faciliteter som tillåter hotellhäng efter att ha trampat runt i gamla stans trånga gränder. Hotellet har en takbar med bubbelpooler och bästa utsikt över staden och den brutala industrihamnen. Ta ett glas bubbel och ett dopp där för att sedan ta första bästa tåg från staden mot rivieran dagen efter.

Datum för vistelsen: juni 2017
Tack Erik G
Omdömet skrevs 15 juli 2016 från mobil enhet

Grand Hotel Savoia är ett perfekt val! Det ligger precis vid sidan om Genuas centralstation och på kort promenadavstånd till Genuas historiska stadskärna. Vänligt o proffsigt bemötande från personalen, ett rum i absolut toppklass och en härlig terrass på sjunde våningen med utsikt över den häftiga stad som Genua är. Kan varmt rekommendera hotellets Spa. Behagligt och lyxigt efter en dag på stan.

Datum för vistelsen: juli 2016
Tack MariaElisabetPrice
Omdömet skrevs 22 juli 2015 från mobil enhet

Fantastiskt trevligt hotell med väldigt fina rum och utsökt frukostbuffé. Spa, jacuzzi på taket, iskall air condition... Precis vad man behöver under ett besök under sommarmånaderna. Skippa baren på sjunde våningen dock, väldigt höga priser. Tips: lägg till ett par euro och ta ett "executive room", värt varenda krona!

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack Victor F