“Bästa maten”

Rankad som nr 7 av 36 Restauranger i Vernazza
Bra för: Särskilda tillfällen, Lokal mat, Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Middag, Lunch, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 28 september 2017 från mobil enhet

Besökte Belforte när de öppnade kl 19.00, precis i solnedgången. Romantiskt! Viktigt att man ha bokat bord innan. Det var många som inte gjort så och som fick vända.
Vi åter musslor och ”röda räkor ” till förrätt. Fantastiskt gott! Till huvudrätt tog vi pasta med hummer. Det godaste vi ätit i Italien.
Trevlig och underhållande servitör Andrea som var besatt av svenska artister. Sjöng både Måns Selvelöv och Gyllene tider. Berättade även att han var kompis med Håkan från färjan.
Men...kan absolut rekommendera denna restaurang.

Tack BroderTuck

Omdömet skrevs 13 juli 2016 från mobil enhet

Hade fått hjälp med bordsbokning av lokal bekant, vilket hjälpte två dagar i förväg. Jättefint bord på terassen för ett 10 personers sällskap för en lunch. Åt själv en mycket god bläckfiskpasta med scampi, men skulle nog valt pasta med pesto om jag vetat den var så god, bättre har jag nog aldrig smakat (stal en smakbit från dottern). Något trött servitör vid just vårt bord, men damen som skötte ruljansen i övrigt var det fart på. Återvänder gärna, helst för en full middag.

Tack lenael43
Omdömet skrevs 3 juni 2016

Bel forte har blivit vår favorit restaurang i Vernazza! Supergod mat, fantastisk utsikt och trevlig personal. Vi beställde varsin varm seafood sallad som förrätt, de serverar fräschaste skaldjuren. Pasta med zuccini och räkor var de bästa pasta vi har ätit! Och deras lokala vermentino vin var supergott! Svårt att få ett bord, se till att boka i förväg.

Tack Jek P
Omdömet skrevs 12 november 2015

I en gammal borganläggning i hamnen med fantastisk utsikt (om man har tur - eller har bokat i god tid innan) över antingen hamnen eller ut mot havet, ligger stället. Mat och dryck är ok utan att sticka ut. Det är för det mesta fullsatt och betjäningen far runt i hög takt för att öka omsättningen ännu mer.
Men läget förlåter det mesta.

Tack Karl-Bertil H
Omdömet skrevs 9 september 2015 från mobil enhet

Det är den godaste capresen jag ätit i alla mina dagar! Jag kommer aldrig att glömma den buffelosten, den var mjuk och len och smälte i munnen, jag kommer knappt ihåg vad jag åt som secondo piatto. Jodå, den var också mycket god, en pasta med räkor och zucchini. Till detta ställe skulle man kunna gå enbart för utsikten, helt magiskt! Trevlig personal med glimten i ögat.

Tack Resmoja

Resenärer som tittade på Belforte tittade också på

Besökt Belforte? Berätta vad du tyckte!