Omdömet skrevs 4 januari 2016

Incheckning på en minut och hjälp med att finna en restaurang på årets första dag när de flesta är stängda. En service som står ut som något av det bästa jag upplevt i Italien. Fantastisk frukost med allt man kan önska sig.

Bodde här: januari 2016
Tack Tore L
Omdömet skrevs 22 september 2015 från mobil enhet

Rent, snyggt, gigantiska sköna sängar, tyst, bra frukost, mycket hjälpsam och trevlig personal. Det enda lilla minuset är om man inte gillar att promenera så är det en bit att gå till centrum.

Mycket nöjda, mycket prisvärt!

Bodde här: september 2015, reste med familjen
Tack xpanterx
Omdömet skrevs 22 augusti 2015

Detta hotell var verkligen bra. Rummen är lagom stora, ljusa och fräscha. Vi hade bil som vi smidigt kunde parkera i ett intilliggande garage. Jag behövde hjälp med att skriva ut några saker och fick mycket trevlig och professionell hjälp från receptionen. Personalen agerar helt perfekt, de är supertrevliga utan att vara påfrestande och är både kunniga och hjälpsamma. Vi stannade bara en natt denna gång men jag skulle inte tveka en sekund på att boka detta hotell igen vid nästa vistelse till Bologna. Verkligen en bra uppelvelse!

• Bodde här: juli 2015, reste med vänner
Tack Mr W
Omdömet skrevs 13 april 2015

Hotellet ligger ungefär 15 minuters promenad, i sakta tempo, från det lutande tornet vid stadens centrum. Promenaden är inget problem eftersom man under tiden kan titta på vackra byggnader och man går en stor del av tiden under tak så stark sol eller regn är inget problem då.

Personalen är väldigt trevliga och hjälpsamma och hjälper gärna till med att beställa taxi eller rekommendera någon restaurang. På hotellets tak finns det bord och stolar samt bänkar man kan sitta/ligga på om man vill sola. De har även ett spabad (som var avstängt när vi var där) som man kan använda. Utsikten från taket är jättefin och vi spenderade två timmar där, efter att ha checkat ut, medan vi väntade på att åka till flygplatsen. Blev perfekt att njuta av några timmars sol till och så hade vi köpt massa godsaker som vi åt till lunch.

Rummen är hela och rena och väldigt välliknande från hotellets egna bilder på deras hemsida. Sängarna var sköna och gick att skjuta ihop så att man fick en riktigt bred dubbelsäng. Städade gjorde de varje dag och med ett bra resultat. Vi hade rum 503 och jag upplevde inte att jag stördes av någon trafik från gatan utanför.

Frukosten var inte allt för stor men trevlig och kändes fräsch. Den hade allt man kunde önska sig med två goda ostar, några sorters kallskuret, grönsaker, frallor och Croissanter. De hade även färsk frukt man kunde ta av samt fruktsallad som var gjord av färsk frukt (ej konserverad). Utöver det så hade de äggröra, stekta ägg, korvar, champinjoner och bacon. Bad man personalen så gjorde de både espresso, cappuccino och varm choklad.

Det ingick fri Wifi på hotellet som var både snabb och stabil.

Om jag åker tillbaka till Bologna så kommer jag bo på samma hotell igen.

• Bodde här: april 2015, reste som ett par
Tack galldin
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 20 september 2011

Bodde 3 nätter och skulle inte tveka att rekommendera.
Skinande rent, professionell, vänlig personal, mycket bra frukost med stort urval, rimliga priser.
Trots andra recensioner skulle jag inte beskriva det som gångavstånd till centrum.
Men det finns bra och täta bussförbindelser, buss 14 eller 25, eller 7-8 minuters promenad till centrum (nära Piazza Maggiore).
Buss 14 är bäst tillbaka (14A, 14B eller 14C), 25:an går runt en del.
Gå av vid hållplatsen precis innan stora sjukhusskylten i neon.
Skaffa busskort med 10 klipp - mest för pengarna, glöm inte att stämpla när du går ombord på bussen - man kan använda samma kort för 2 personer bara stämpla två gånger.
När vi anlände till Statione Centrale tog jag buss 36 till Hotel Aemilia som hade föreslagits.
Det fungerade inte så bra för mig - den hållplats som föraren föreslog innebar en rätt bra promenad till hotellet.
Tog taxi tillbaka för omkring €10 och jag skulle föreslå det för enkelhetens skull.
Kunde inte prova någon av de föreslagna lokala restaurangerna - alla hade semesterstängt (verkar vara sista veckan i augusti).
Skulle definitivt bo på detta hotell igen

1  Tack Seamus T
Fomanager69, Responsabile reception på Aemilia Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 21 september 2011

Dear Guest,

thank you very much for your wonderful review,

Looking forward to welcoming you again at The Aemilia Hotel

Best regards