“Lång kö och lite klaustrofobiskt”

Cupola di San Pietro
Boka i förväg
Mer information
31,98 US$*
och över
Ingen väntetid: guidad rundtur i Peterskyrkan
Omdömet skrevs 30 mars 2018

Kön är längre än den ser ut. När man passerar kassan så är det mer kö innanför. Drygt 500 trappsteg upp, vilket inte är något problem om du är frisk. Däremot är det lite klaustrofobiskt trångt i gången mot slutet. Väl uppe är det en fantastiskt utsikt men mycket trångt i sällskap av många andra turister. Ogillar du köer, trånga utrymmen och har en släng av svindel är det inte värt tiden eller pengarna. Annars är det toppen!

Tack Molndal

Omdömet skrevs 8 maj 2017 från mobil enhet

Bästa sevärdheten i Vatikanen. man skall ha bra kondition och kroppen i skick som fötter och knän om man vill hit för annars onödigt att bara vara ivägen, och inte heller gnälliga barn. Helt otrolig utsikt uppe.

Tack Tom H
Omdömet skrevs 3 april 2017 från mobil enhet

Vi gick hit tidigt på morgonen när det inte var så mycket människor på plats. Vägen upp till kupolen var lång med massor trappor. Det var dock värt när man kom upp till kupolen och fick se den fantastiska utsikten.

Tack antoniak676
Omdömet skrevs 22 december 2016

Väl värt mödan att klättra upp i tornet. Vilken utsikt över Rom. Vilken vacker stad Rom är från ovan och även från marken.

Tack LenaMargaretha5610
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 30 november 2016

Vi hade först planerat att gå upp i kupolen under em men kön upp var extrem så vi bestämde att göra det nästkommande morgon vilket jag kan rekommendera! Dels var det knappt någon kö och det var inte mycket folk i omlopp uppåt. Vi valde att gå för hissen kostar 2euro extra och man måste ändå gå merparten av vägen upp. Färden upp är ändå oerhört cool, först att se kyrkan inifrån från ovan och sen att faktiskt gå inne i kupolen innan man är på toppen. Där uppe är utsikten fantastisk!
Det är inte så jobbigt om man bara tar det i sin takt men helt klart värt det. På nervägen finns det ett kafé på taket där det var billigt att ta en kaffe eller fika. När man väl kommit hela vägen ner kommer man direkt in i kyrkan. Men oerhört fräck upplevelse.

Tack Karolina S

Resenärer som tittade på Cupola di San Pietro tittade också på

Besökt Cupola di San Pietro? Berätta vad du tyckte!