“Köp ”rätt” skip the line biljett!”
Omdöme om Vatikanmuseerna

Vatikanmuseerna
Boka i förväg
Mer information
362,45 US$*
och över
Väck Vatikanen: VIP-rundtur i liten grupp innan ...
Rankad som nr 3 av 55 saker att göra i Vatican City
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Vi köpte biljett från GetYourTour för 900kr 2vuxna + ett barn och vi gick före kön. Det som ingick var bara förtur i kön. Väl inne på museet, direkt vid dörren, fick vi klara oss helt på egen hand. Hämta ut audioguider och man behövde ha egna hörlurar med, ingick inte i priset. Vid köpet trodde vi att även ”före kön” till St Peterskyrkan ingick, men ingen information om hur det skulle isåfall skulle gå till, då personalen försvann när vi var innanför dörrarna, på hemsidan ser det ut som det ingår. Gör inte som vi, kolla noga upp exakt vad som ingår om ni väljer ”skip the line” och köp med personlig guide, för vi såg att mängder av grupper hade det och det verkade som ett bättre alternativ. Hur som helst, är man historieintresserad, så väl värt ett besök. Men bitvis får man räkna med trängsel!

Tack rommo12

Omdömet skrevs 27 mars 2018 från mobil enhet

Tog en guidad tur med skip the line. Tycker att om man ska besöka detta museum så måste man ta en guidad tur för att slippa köerna som var timma lång. Fantastisk arkitektur med häftiga målningar. Gå inte hit en måndag då det är värsta dagen i veckan med turister. Krylla av dem så vi gick som en flock genom muséet utan chans att stanna upp och reflektera över konstverken. Oavsett om man hade gått guidad tur eller inte så puschades man framåt av mängden besökare om man inte ville bli ner trampad.

Tack Simson S
Omdömet skrevs 17 mars 2018 från mobil enhet

Ca 30 förslag att köpa biljetter för att slippa kön. Från 33€ till 47€
Väl framme gick det snabbare än grupperna att komma in och det kostade endast 17€

Tack Joakim A
Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Underbart vacker omgivning utanför och innanför. Inne i museerna var det så mycket folk och så varmt men det var värt pengarna och mödan, för det fanns så mycket att se! Flera utställningar och statyer från olika tidsperioder!Ni lär trivas här. Och som grädde på moset så fick man bevittna Sixtinska kapellet på slutet av rundturen.

Tack Garo A
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 5 mars 2018 från mobil enhet

Vi hade otur med vår guide som snöade in lite väl mycket på olika saker. Till slut smet jag och min man från gruppen då jag märkte att det var ont om tid. Det var tur då vakterna drog repet precis efter oss och de som hamnade bakom repet fick inte se Sixtinska kapellet då museet skulle stänga tidigare den dagen pga helgdag. Kön utanför är ENORM men tar kortare tid än man tror, dock tog den nog någon timme och då ingick vi i en ”snabbgrupp”. Det är mycket att se och upptäcka men starkast intryck på oss var att stå inne i kapellet och se da Vincis ”sista måltiden”. Mäktigt!

Tack Rooib

Resenärer som tittade på Vatikanmuseerna tittade också på

Besökt Vatikanmuseerna? Berätta vad du tyckte!