“Vackert,imponerande och storslaget ”
Omdöme om Villa d'Este

Villa d'Este
Boka i förväg
Mer information
77,35 US$*
och över
Halvdagsresa till Hadrianus villa och Villa ...
Rankad som nr 1 av 46 saker att göra i Tivoli
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Från Rom går det direkttåg från Tiburtina till Tivoli. Enkelt och väldigt smidigt samtidigt som man får se det vackra landskapet.
Sätt av en heldag för både parken och staden Tivoli. Många trevliga restauranger och fik och mysiga trånga gränder.
Väl inne i Vila d Este så väntar en imponerande trädgård men många fontäner. Väldigt pampigt och svårt att ta till sig.
Väl värt att ta sig hit när man är i Rom.

Tack Mitt_Perspektiv

Omdömet skrevs 14 maj 2017 från mobil enhet

Vacker trädgård med massor av fontäner!!!
Missa inte vattenorgeln då den bara spelar vid vissa klockslag.
Tog lokalbuss upp bägge gångerna jag vart där, kan vara lite knepigt att hitta rätt!
Se till att ha en dag avsatt för detta då det tar lite tid med bussen och stressa inte igenom besöket.
Men väl värd ett besök!

2  Tack KrilleCato
Omdömet skrevs 5 januari 2017

Vi visste redan innan att detta var ett fantastiskt ställe men blev ändå helt tagna! Fontäner överallt! Vattenspeglar , trappor utsikter, skulpturer och vacker grönska. Så mycket större än vi trott, så mycket vackrare och så mycket knäppare. Man ville gå här i timmar! Underbart! Åk hit. Det är lätt att komma hit från Rom med tåg!

5  Tack irl118
Omdömet skrevs 20 november 2016 från mobil enhet

Åkte lokalbuss - även till Villa Adriana. Knepigt hitta avgångstider från Metro station Ponte Mammolo. Starta i tid för hinna med sista bussen tillbaka. Fantastisk trädgård och hus. Måste upplevas. Besökte en dag då det regnade till och från. Vatten på alla gångar gjorde det omöjligt gå torrskodd . Tog till slut av skor och vadade runt för kunna uppleva allt men... det var inte mycket folk och vi kunde se allt i lugn och ro

1  Tack motorbat12
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 8 oktober 2016

En fantastiskt och härlig miljö, som ligger bara 30 km från Roms centrum. Vackra promenader omgivna och hundra tals fontäner. Passar alla människor. Måste upplevas live.

2  Tack NaimR12

Resenärer som tittade på Villa d'Este tittade också på

Tivoli, Province of Rome

Tivoli, Province of Rome
Rom, Province of Rome

Besökt Villa d'Este? Berätta vad du tyckte!